انواع آبنما برای ویلا

بسیاری از افراد با ویژگی‌های انواع آبنما برای ویلا آشنا هستند.
بسیار زیاد آبنماها را دیدند. اما ممکن است به دنبال این باشند، آبنمایی را برای فضای ویلا یا خانه خودشان مورد استفاده قرار دهند. در این صورت نیاز دارند، تا با نکات ساخت آبنما آشنا شوند. در زمان‌های قدیم بیشتر افراد فقط در فضاهای خارجی خانه از آبنما استفاده می‌کردند.

ولی امروزه شرکت‌های طراحی دکوراسیون اصفهان برای اینکه بتوانند، ویلاها را به صورت لاکچری و لوکس نشان بدهند، از آبنماها هم در محوطه باغ و هم در محوطه داخلی استفاده می‌کنند.

شما باید نوع مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. بعد به سراغ تهیه و تولید آن‌ها بروید.
مدل‌های متفاوت از انواع آبنما در ویلا وجود دارد. هرکدام متناسب با کاربری و نیاز افراد قرار می‌گیرند. آبنمای مدرن و جدید تنوع و اندازه‌های متفاوتی دارند که افراد از آن استفاده می‌کنند.

انواع آبنما برای ویلا

انواع آبنما برای ویلا عبارت است از:

  1. آبنمای مدرن
  2. آبنمای سنتی
  3. آبنمای سنگی
  4. آبنمای موزیکال
  5. آبنما فواره‌ای
  6. آبنمای شیشه
  7. آبنمای استخری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

آبنما

1. آبنمای مدرن

یکی از مدل آبنما‌هایی که طرفداران زیادی دارد، آبنمای مدرن می‌باشد. این آبنما به صورتی است که در آن نورپردازی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نورپردازی باعث می‌شود، یک حس آرامش زیادی برای افراد به وجود بیاید. برای اینکه این آب نماهای اجرا شود، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

شما در هر فضا و هر مکانی می‌توانید از آبنما استفاده کنید.
این آبنما هیچ گونه نشتی ندارد. شما بدون هیچ گونه نگرانی در حد فضایی از آن‌ها استفاده می‌کنید.
آبنما‌های شیک و مدرن بیشتر برای ویلا‌های جدید استفاده می‌شود. حتی برای ویلا‌هایی که بازسازی شده بسیار عالی است. طراحی ساده و چشمگیر آن به صورتی است که آب از سمت بالا به سمت پایین می‌آید. احساس بسیار جذابی را برای افراد به وجود می‌آورد.
شرکت‌های حرفه‌ایی طراحی باغ اصفهان برای طراحی فضای باغ اصولا از آبنماهای مدرن استفاده می‌کند.

2. آبنمای سنتی

یکی دیگر از انواع آبنما برای ویلا که امروزه بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، آبنمای سنتی است. آبنمای سنتی نمونه‌ای از آبنما‌های ایرانی و قدیمی هستند.
در آبنمای سنتی آب به صورتی به رقص در می‌آید. تماشای این موضوع برای افراد بسیار جذاب و منحصر به فرد است. آبنما‌های سنتی از سری آبنما‌های متحرک به حساب می‌آید.

نکته‌ای که درباره آبنمای سنتی باید مورد توجه قرار گرفته شود، توجه به مصالح می‌باشد. این مصالح باید به صورتی انتخاب شوند، هیچگونه فرسودگی و تخریب برای آن‌ها به وجود نیاید. آبنما‌های سنتی به صورتی بودند که از آن‌ها در کارخانه مرکزهای، فضاهای مذهبی، رستوران‌ها و فضای دیگر استفاده می‌کردند.

ولی امروزه بیشتر از این آبنما‌ها برای محوطه داخلی ویلا و حتی موارد خارجی استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که برای آبنمای سنتی وجود دارد، قیمت این نوع آبنما است. قیمت این آبنماها نسبت به آبنماهای مدرن قیمت پایین‌تری دارد. افراد با هزینه کمتر می‌توانند از آن استفاده کنند.

آبنما

3. آبنمای سنگی

یکی از المان‌های محوطه سازی آبنماهای سنگ می‌باشد که امروزه در ویلاهای مدرن از آن استفاده می‌کنند.

این آبنمای سنگی به صورتی هستند که از متریال سنگ و سیمان تهیه می‌شوند. جلوه ی بسیار جذاب و زیبایی را برای فضای ویلا و خانه به وجود می‌آورند. یکی از نکات مهمی که درباره آبنماهای سنگی وجود دارد، این است که شما می‌توانید طرح آن را انتخاب کنید.

با این کار فضای ویلا را بسیار دلنشین‌تر و زیباتر کنید. حتی اگر از یک موسیقی بی‌کلام استفاده کنید، می‌توانید صدای طبیعی بسیار عالی را برای آن‌ها به وجود بیاورید.
آبنمای سنگی در سال‌های گذشته بیشتر برای پارک‌ها و محوطه خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. ولی امروزه برای فضای خانه و ویلا هم کاربردی دارد.

4. آبنمای موزیکال

یکی دیگر از آبنما‌های دیگری که برای خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، آبنمای موزیکال می‌باشد.

این آبنماها یکی از مدل جدیدترین آبنما‌هایی است، که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. در آبنمای موزیکال می‌توانند متناسب با حرکت آب ریتم موسیقی را تعیین کنند.
این موضوع جذابیت بالایی را برای این مدل آبنما‌ها به وجود می‌آورد. در ایران متاسفانه تعداد کمتری از آبنمای موزیکال دیده می‌شود.
بیشتر برای شهر‌ها و پارک‌ها از آن استفاده می‌کنند. کمتر در ویلاها به دنبال استفاده از این نوع آبنما هستند؛ زیرا اطلاعات افراد در این مورد بسیار کم است. افراد نمی‌دانند که می‌تواند چگونه از آن‌ها استفاده کنند.

آبنما

5. آبنمای شیشه‌ای

آبنماهای شیشه یک حالت ترکیبی از آب نور و شیشه است.

این آبنماها آب از سمت بالا به سمت پایین قرار می‌گیرند. آبنمای شیشه‌ای می‌تواند جذابیت بالایی را به وجود بیاورند. آبنمای شیشه‌ای بیشتر برای فضای درونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی در اداره‌های مدرن و ویلا‌های جدید برای فضای لابی ساختمان از آبنمای شیشه‌ای استفاده می‌کنند.

امروز در ساختمان‌های مدرن از آبنماهای شیشه‌ای به جای پارتیشن‌بندی‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که برای این نوع نما وجود دارد، قابلیت جابجایی آن‌ها است. همین موضوع باعث می‌شود، بیشتر افراد از این ویژگی عالی استفاده کنند.

6. آبنمای استخری

یکی دیگر از مدل آبنما‌های جدید که امروز در بازار وجود دارد، آبنمایی استخری است.

این مدل از آبنما بیشتر در اطراف و کناره‌های استخر قرار می‌گیرند. آبنمای استخری شکل‌های متفاوتی دارند. می‌توانند زیبایی و جذابیت و درون ویلاها افزایش دهند. آبنماهای استخری در لبه استخر قرار می‌گیرند.

امروزه به دلیل جذابیت‌های بالا و شکل ظاهری منحصر به فردی که دارد، در فضاهای دیگری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
زیبایی و جذابیت بالایی را نیز برای آن‌ها به وجود می‌آورند. باید یکی از این مدل آبنماها را برای ویلای خودتان در نظر بگیرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *