ترمیم خانه کلنگی

معماری و ترمیم خانه کلنگی برای استفاده مجدد از خانه و اسکلت بندی سالم آن است. بسیاری از خانه‌های قدیمی، دارای اسکلت بندی سالم و در عین حال، قابل استفاده می‌باشند. بنابراین برای صرف هزینه‌های هنگفت ساخت و ساز، مطلوب‌ترین روش، بازسازی و طراحی بی نظیر برای خانه‌های قدیمی قابل سکونت است.

برای بازسازی منزل قدیمی، ابتدا باید شرایط خانه را در نظر داشت. یک خانه با متراژ‌های متفاوتی در ساخته می‌شوند. در زمان‌های گذشته، بسیاری از خانه‌های قدیمی، با متراژ زمین بسیار بالایی ساخته می‌شده‌اند.

بنابراین فضای زیادی برای مانور دادن در تعمیر و بازسازی این نوع از خانه‌ها وجود دارد. البته هزینه کم در ساخت و ساز، یک نکته مثبت برای رسیدن به مطلوب‌ترین شرایط بازسازی است.

قبل از انجام دادن هر کاری، ابتدا باید میزان تعمیرات لازم جهت بازسازی منزل توسط کارشناسان شرکت‌های معتبر بازسازی منزل در اصفهان ارزیابی شود.

برای این کار، از یک معمار یا مهندس ساخت باید بهره‌مند شد. این افراد، در کار خود مهارت لازم و کافی را برای انجام دادن یکسری از تغییرات در منزل‌های قدیمی و کلنگی را دارند. با انتخاب کردن این گونه از افراد، اعتماد و اطمینان بهتری را نسبت به تعمیر کردن منزل به دست می‌آورید.

کاهش هزینه‌ها با ترمیم خانه کلنگی

بازسازی و طراحی منزل کلنگی، برای هر فرد، نشان دهنده کاهش هزینه در ساخت و ساز است. هزینه‌هایی که افراد زیادی نسبت به پرداخت کردن آن، توان اقتصادی ندارند.
در مسائل شخصی و زندگی فردی هر انسانی، محل سکونت و زندگی، نقش تعیین کننده‌ای را در ادامه مسیر او دارد. برای ایجاد شور و شوق و اشتیاق در ادامه مسیر زندگی، خانه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

بازسازی خانه

از این نظر، بیشتر انسان‌ها از زمان‌های قدیم تا به امروز، به دنبال سرپناه و یک ساخت مستحکم برای خود بوده‌اند. با این حال، هر آنچه که در رابطه با یک ساخت قدیمی بسیار ملموس به نظر می‌آید؛ در رابطه با فرسوده شدن آن است. ساختمان مسکونی، در یک بازه زمانی طولانی مدت، فرسوده می‌شود.

برای بالا بردن میزان استحکام در ساختار آن، باید تغییراتی را در آن شکل داد. البته این تغییرات نباید هزینه‌های سنگینی را به همراه خود داشته باشند.
از این جهت، بهترین راه برای به دست آوردن کمترین هزینه و کاهش دادن آن، انجام امور مهم در بازسازی منزل است.

معماری و ترمیم خانه کلنگی با متد روز دنیا

ایده‌های بازسازی منازل اهمیت زیادی دارند، در هر زمانی که اقدامات لازم جهت بازسازی اجرایی شده، باید نسبت به ساخت‌های نوین آگاهی لازم را در دست داشت. ساخت‌هایی که می‌توان از آن‌ها به صورت تلفیقی در بازسازی خانه قدیمی و نوین استفاده کرد.
به طور کلی، ترکیبی از خانه قدیمی و نوین در کنار هم، یک تلفیق زیبا و آرام بخش را به وجود می‌آورد.

بازسازی منزل قدیمی، می‌تواند برای بالا بردن میزان زیبایی پسندی و جلوگیری از بروز خطرات جانی و مالی برای افراد باشد. ابتدا برای انجام دادن بازسازی و طراحی بی نقص برای خانه قدیمی باید مراحل زیرا را به ترتیب انجام داد که شامل موارد زیر است:

  • کسب یک نقشه
  • تعیین و مشخص کردن نیاز ساختمان
  • محاسبه برای میزان هزینه‌ها
  • انجام دادن شرایط اولیه بازسازی

برای نقشه و تعیین و مشخص کردن نیاز‌های ساختمان قدیمی، ابتدا باید بر روی کاغذ آن را پیاده سازی کرد. با این کار، می‌توان به سادگی مراحل بازسازی خانه قدیمی را بدون اشتباه و سردرگمی پایه ریزی کرد.
البته تجربه در این زمینه، شرط بهتر انجام دادن کار است. بنابراین باید از افراد با تجربه و مهارت کافی در این زمینه بهره‌مند شوید.

خانه قدیمی

با انجام محاسبات لازم در جهت بازسازی منزل، باید میزان هزینه‌های جاری را در نظر داشت. هزینه‌هایی که مالک منزل مسکونی قدیمی، باید آن را بپردازد.
بنابراین هزینه مصالح موردنیاز، نیروی انسانی، دستمزد و تمامی هر آن چه که نیاز یک منزل برای تعمیرات می‌باشد. البته مدیریت در هزینه‌های بازسازی خانه کلنگی، بسیار مقرون به صرفه‌تر از خریداری یک منزل به شکل نوساز می‌باشد. البته نقاط ضعف و مثبت بسیار زیادی برای این دو فاکتور خرید خانه نوساز و قدیمی وجود دارد.

برای خرید خانه نوساز، بهترین متریال‌های روز در این نوع ساخت به کار رفته است. از نظر هزینه‌های تعمیرات، هیچ نوع هزینه‌ای را تا سال‌های طولانی و متمادی نخواهد داشت.

برای خانه نوساز، تمامی شرایط ایده آل از نظر ساخت و محل مورد نظر برای زندگی، تمامأ وجود دارد. اما برای خانه کلنگی و قدیمی، چنین شرایطی وجود نخواهد داشت.
تنها نکته ارزشمند برای آن، اسکلت بندی اولیه و تمامی امتیازات ساخت و امکانات موجود برای خانه قدیمی است. بنابراین یک منزل قدیمی در ساخت و ساز، به میزان 70 % ساخت را در خود دارد. مابقی کار، هزینه‌های تعمیرات و بازسازی برای بهتر شدن نوع ساخت می‌باشد.

تعویض لوله‌های خانه کلنگی

یک خانه قدیمی و کلنگی، باید با عملیات بازسازی شکل بگیرد. برای این کار، ابتدا باید نسبت به تعویض برخی از قسمت‌ها مانند لوله کشی آن اقدام کرد.

ابتدا باید از لوله کشی ساختمان، اطمینان حاصل نمایید. برای انجام دادن این فرایند، تمامی وسایل خانه باید جمع شود. هیچ فردی در خانه نباید زندگی نماید.
از یک لوله کش با مهارت و تخصص لازم، جهت فرایند تعویض لوله‌ها استفاده نمایید. عدم سالم بودن لوله‌ها در بازسازی یک منزل قدیمی، امکان بروز مشکلات زیادی را در طولانی مدت دارد.
به همین دلیل، ریشه یابی اولیه برای تعمیر لوله‌های ساختمان، نکته ارزشمند و قابل توجهی است.

اصول تخریب باید استاندارد باشد

یک نکته مهم در بازسازی و انجام طراحی بی نظیر در خانه قدیمی، تخریب کردن قسمت‌هایی از آن است. به طور مثال، در یک خانه، امکان وجود چندین اتاق است. بنابراین نیاز به تعداد زیادی اتاق در یک فضا در خانه، خوشایند به نظر نمی‌آید.
در این مرحله نیاز به تخریب اتاق‌ها و قرار دادن آن‌ها در داخل هم وجود دارد.

البته نکته مهم در تخریب یک قسمت از ساختمان، دقت در ساخت و مصالح به کار رفته در آن است. امکان این که در بخشی از ساختمان، باید ستون‌هایی قرار داده شود بسیار زیاد است.
ستون برای نگهداری وزن سقف و اسکلت بندی ساختمان لازم و ضروری است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *