گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی

گیاهان با توجه به زیبایی آن‌ها، نیازمند به مراقبت و توجه مداوم نیز می‌باشند. امکان این که در هر فضایی، قابلیت استفاده از گیاهان وجود نداشته باشد؛ بسیار زیاد است.

وجود نور مناسب و کافی، برای نگهداری از گیاه، اهمیت زیادی دارد. اما بهره‌مندی از هر نوع گیاه آپارتمانی، امکان رشد مطلوب را در فضای ساختمان، به خود اختصاص داده‌اند.

برخی از گیاهان، نیاز به نور یا تابش مستقیم اشعه آفتاب به خود را ندارند. به همین دلیل، برای استفاده از گیاهان مناسب و کم نور، با متخصصین در زمینه گیاه شناسی باید مشورت کرد.

علاوه بر وجود مزیت و ویژگی زیبا شناسی برای ساختار گیاهان، می‌توان از آن‌ها در دکوراسیون منزل استفاده کرد. ساختار آپارتمان، فضایی فاقد از باغچه یا مکانی برای قرارگیری گلدان دارد.

بنابراین روی زمین نمی‌توان گلدان را قرار داد. با قرارگیری گلدان بر روی زمین در یکی مکان نامناسب، زیبایی فضای آپارتمان از دست می‌رود.
استفاده از گلدان دیواری، بهترین روش، برای استفاده از گیاهان در فضای خانه است.

گلدان، اولین وسیله برای استفاده از طراوت و زیبایی گیاهان در منزل است. همواره استفاده از گلدان، حرف اول را می‌زند.
بهره‌مندی از گیاهان آپارتمانی، برای زندگی پرمشغله شهری، برای مدت زمان کوتاهی، استرس و نگرانی‌های موجود به شکل روزانه را از افراد برطرف می‌کند.

استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

برای جلب توجه افراد در زمان ورود آن‌ها به منزل و کسب توجه آن‌ها از نقص‌های موجود در منزل، می‌توان از گیاهان استفاده کرد. برای همین گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل نقش مهمی دارند.

البته گیاهانی که می‌توان به منظور جلب توجه از آن‌ها استفاده کرد شامل:

  • درخت نخل
  • فیکوس
  • نخل دراسنا

البته درخت نخل، به علت اندازه بسیار بزرگ خود، قابلیت مطلوبی در جهت جلب توجه خود دارد. استفاده از درخت نخل، گزینه همیشگی برای طراحان در دکوراسیون داخلی منزل است.

بنابراین از گیاهان بزرگ، برای نقطه کانونی در منزل استفاده می‌شود. گلدان باید در یک گوشه به دلخواه قرار بگیرد.
برای تکمیل زیبایی گلدان، می‌توان از گیاهان دیگری مانند خزه کمک گرفت.

خانمی در حال مطالعه

بهره‌مندی از خزه، برای گیاهان، توجه اصلی و مهم را به گیاه پرت نمی‌کند. با این وجود، گیاه با ظاهر نامناسب، به مرور زمان، رشد می‌کنند.

رشد برای هر گیاه، به منزله، دریافت ظاهری شگفت انگیز است. بنابراین استفاده از گیاهان در منزل، برای پنهان سازی یک منظره نیز بسیار مرسوم است.
با تغییر در سبک زندگی، از روستایی به سبک مدرن و شهری، آلودگی هوا، سطح بسیار گسترده‌ای را در هر شهر، به خود گرفته است.

بخصوص در شهر‌های بزرگ، کنترل شرایط آب و هوایی، بسیار دشوار است.

آلودگی هوا، در فضای شهری، ضرر‌های بسیار زیادی را برای سلامتی انسان به وجود می‌آورد. بنابراین بهره‌مندی از گیاهان، در دکوراسیون منزل، منجر به کاهش گاز سمی در هوا می‌شود.

خانمی گلدان به دست

بنابراین با کاهش گاز سمی موجود در هوا، پاکسازی هوا، به درستی انجام می‌شود. به کمک تحقیقات موجود از سازمان ناسا، می‌توان به میزان 87% از سم‌های موجود در هوا را به کمک، استفاده از گیاهان در فضای داخلی منزل از بین برد.

در اصل، گاز‌های سمی، به واسطه وجود گیاهان، جذب می‌شوند. بنابراین آلاینده موجود در هوای منزل، وارد گیاه می‌شود و از طریق آن، جذب خاک می‌شود.

از جمله نکات مثبت دیگر برای استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، تنفس بهتر است. انسان، در عملیات استفاده از اکسیژن برای بدن خود، ابتدا فرایند دم، را انجام می‌دهد.

فرایند دم، همان دریافت اکسیژن از طریق تنفس است. در شکل بعدی که فرایند بازدم است؛ دی اکسید کربن آزاد می‌شود.

تعدادی گلدان در کنار کتاب

اما ساختار گیاه، برعکس انسان، این فرایند را انجام می‌دهد. انجام عملیات فتوسنتز، برای ایجاد هوای مطلوب، بسیار کمک کننده است.

در عملیات فتوسنتز، دی اکسید کربن، جذب و اکسیژن آزاد می‌شود. بنابراین گیاهان و انسان‌ها، بهترین شریک برای یک دیگر می‌باشند.

استفاده از گلدان در فضای منزل، به عنوان دریافت سطح بهتری از اکسیژن در خانه برای تنفس انسان است.
البته برخی از گیاهان، در طول شب، اقدام به آزاد سازی دی اکسید کربن و جذب اکسیژن می‌نمایند؛ بنابراین برخی از گیاهان، متناسب با فضای دکوراسیون منزل نیستند.

نقش گیاهان در طراحی دکوراسیون و فضای سبز

در تمامی فضای موجود، به سبک مدرن یا ارگانیک، می‌توان از گیاهان به شکل خلاقانه‌ای استفاده کرد. گیاه، عملکردی فراتر از اضافه سازی عنصر برای طراحی فضای داخلی و تاثیرات مثبت بر روی انسان دارد.

تنفس هوای موجود در فضای منزل، با فیلتر سازی به کمک گیاهان انجام می‌شود. عملکرد گیاهان در انجام شرایط تنفسی مطلوب برای انسان، مانند یک دستگاه بخور است.

از جمله تغییرات اساسی در طراحی دکوراسیون منزل، استفاده از رنگ گیاهان است. برای همین بسیاری از شرکت‌های طراحی داخلی و دکوراسیون اصفهان از انواع گیاهان برای تغییر فضا استفاده می‌کنند.

گیاهان، با طیف وسیعی از رنگ بندی‌ها در محیط وجود دارند. رنگ سبز تیره، سبز لیمویی، یا رنگ روشنی از سبز، همگی به محیط جلوه دیگری می‌بخشند.
بهره‌مندی از گل و گیاهان در فضای دکوراسیون منزل، مانند اضافه کردن ادویه به غذا، تغییرات بسیار ویژه و استثنایی را به وجود می‌آورد.

آب دادن به گلدان

رنگ‌های دیگری که برای برخی از گیاهان وجود دارد شامل: رنگ سفید، نقره‌ای، زرد، قرمز، بنفش و یا نارنجی است. گاهی اوقات، ترکیب چند رنگ، در برگ گیاهان وجود دارد.

قرارگیری چند گلدان و گیاه در کنار هم، ترکیب بسیار زیبا و بی نقصی را در گوشه‌ای از منزل به وجود می‌آورد.

بخش جذاب و لذت بخش، برای استفاده از گل و گیاهان، استفاده از آن‌ها در چیدمان داخلی و خارجی منزل است.

برای ایجاد مرزبندی بین دو حیاط و مشخص سازی مسیر حرکت، استفاده از سایه بان، پوشاندن گوشه، استفاده از نما‌های تیز و خشن، هر کدام، محیط آرام بخش و زیبایی را به وجود می‌آورند.

گیاهان نقش عمده‌ای در زیبا سازی فضای داخلی منزل را به خود اختصاص داده‌اند. گاهی اوقات، استفاده از نادرست از گیاهان در فضای منزل، زیبایی داخلی را از بین می‌برد.

برای ایجاد هارمونی مناسب، باید از رنگ گیاهان، به صورت گرم و سرد، استفاده کرد. با بهره‌مندی از رنگ سرد و گرم برای گیاهان، دکوراسیون جذاب‌تر و کامل‌تری را می‌توان رقم زد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *