ترکیب طراحی مدرن و سنتی برای دکوراسیون

ترکیب طراحی مدرن و سنتی برای دکوراسیون ساختمان فضای دلنشینی از دو حالت ساخت را به وجود می‌آورد. زندگی در گذشته و امروز، سلیقه بسیاری از افراد در ساخت و دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی آن‌ها است.

البته سلیقه و علاقه‌مندی افراد، برای بهره‌مندی از طراحی مدرن و سنتی به شدت اهمیت دارد و قبل از طراحی حتما باید با کارشناسان شرکت طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان به توافق برسند.

ابتدا باید شاخص کاربردی برای طراحی مدرن و سنتی برای طراحی ساختمان را در نظر داشت. برخی از افراد، در ذهن خود از گذشته فاکتور‌هایی را از سبک سنتی در ذهن خود قرار داده‌اند. به همین جهت، برای پیاده سازی آن اهتمام می‌ورزند.

ترکیب طراحی مدرن و سنتی در دکوراسیون ساختمان، ارتباط شدیدی با مصالح ساختمانی دارد. ابتدا باید مصالح ساختمانی برای دکوراسیون داخلی در سطح مدرن را مورد بررسی قرار داد.

برای بهره‌مندی از مصالح ساختمانی در سبک مدرن، ابتدا نوع مصالح ساختمانی باید مشخص شوند. البته جدای مصالح ساختمانی، تجهیزات و امکانات کاربردی در فضای داخلی ساختمان، تاثیر زیادی بر روی سبک مدرن ساختمان می‌گذارد.

در دکوراسیون ساختمان ساده برای طراحی ساده

هماهنگی در به کار بردن تجهیزات مدرن، میزان نور و فضاسازی برای آن، از مشخصات اصول طراحی به سبک مدرن است. المان‌های طراحی مدرن ساختمان متنوع هستند که در سبک مدرن، شلوغی زیادی در به کار بردن ابزار و مصالح ساختمانی دیده نمی‌شود.

سبک مدرن، یکی از سبک‌های ساده و شیک برای طراحی ساختمان و دکوراسیون آن است. در سبک مدرن، معماری ساختمان، تمامی بخش‌های مهم ساختمانی را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. در گذشته، اصول معماری برای ساخت یک بنا، دارای بخش‌های دنج و دور از دسترس برای افراد بود.

هر دو سبک از معماری، ویژگی خاص به خود را دارد. هر معماری به سبک سنتی یا مدرن، در زمان خود بهترین قابلیت و بیشترین میزان استفاده را داشته است.

سبک سنتی از سبک‌های اصیل و قابل توجه در ساخت ساختمان است. این ساخت از گذشته تا به امروز، اصالت خود را حفظ کرده است. رنگ شناسی، یک فاکتور مهم برای دکوراسیون ساختمان است.
نقش و طرح برای سبک سنتی، ساختار بی نظیری را به وجود می‌آورد.

طرحی که بر روی ساخت به سبک سنتی به کار برده می‌شود شامل:

  • گچ بری
  • آینه کاری

با توجه به زیبایی‌های بی نظیر بین دو سبک سنتی و مدرن، انتخاب برای استفاده از یک سبک کمی دشوار می‌شود. زیبایی‌های خاص برای سبک سنتی و همین طور حذف محدودیت‌های ساخت برای سبک مدرن، دوراهی سختی را برای انتخاب سبک ساختمان به وجود می‌آورد.

یکی از ایراداتی که به سبک مدرن گرفته شده، بالا بردن سطح افسردگی در افراد است. یکی از دلایل آن، ساده بودن سبک مدرن و نداشتن نشاط در ساختار داخلی آن است.
اما برای سبک سنتی، به کار بردن طرح و رنگ و نقش‌های زیبا و ماندگار، از نظر روحی برای انسان حس بهتری را به وجود می‌آورد. روح انسان همواره با این ساخت‌ها در ارتباط است.
بنابراین به کار بردن ساخت روح افزا، کمک زیادی به نشاط و آرامش بیشتر روحی انسان می‌کند. برای بهره‌مندی از دو سبک سنتی و مدرن، تلفیق کردن آن‌ها در کنار هم، بسیار مطلوب است.

طراحی سنتی در دکوراسیون ساختمان

نمونه‌هایی از طراحی داخلی به شکل تلفیق سبک مدرن و سنتی به شرح زیر می‌باشد:

  • قرار دادن میز مدرن در کنار میز کلاسیک چوبی
  • به کار بردن مبل‌های کلاسیک با کوسن
  • ترکیب پرده با پارچه سنتی و مدرن
  • به کار بردن براقی یا مات بودن مبلمان و میز در کنار هم

البته برای ایجاد طراحی متناسب و تلفیق دو سبک مدرن و سنتی در کنار هم، ابتدا باید فاکتور‌هایی را در کنار هم قرار داد که شامل:

  • رنگ
  • فضاسازی خاص و مجزا

برای ترکیب دو سبک سنتی و مدرن، ابتدایی‌ترین نکته، به کار بردن رنگ است. رنگ برای ساخت و طراحی سنتی، شکل و ساختار دیگری نسبت به رنگ‌های سنتی دارد. رنگ به کاربردی در سبک سنتی، بیشتر از رنگ‌های شاد و بی نقص استفاده شده است. رنگ شاد برای سبک سنتی بسیار زیبا و نشاط آور است. اما قرار دادن رنگ شاد در کنار رنگ‌های مدرن، کمی تعجب آور می‌شود.

رنگ کاربردی در سبک سنتی از جمله:

  • رنگ قرمز
  • رنگ کرم
  • رنگ قهوه‌ای

ترکیب طراحی مدرن و سنتی در دکوراسیون ساختمان، باید جداسازی شود. برای فضای گسترده ساختمان، باید بخش‌هایی را به سبک سنتی و قسمتی دیگر را به سبک مدرن طراحی کرد.

از شاخص‌های به کار رفته برای سبک سنتی، استفاده از بالش و فرش دستباف است. بالش و فرش دستباف، برای سبک سنتی گزینه خوبی هستند.
بنابراین بخشی از فضای خانه را بدون مبلمان و به شکل سنتی و با قرار دادن بالش و فرش سنتی، یک چیدمان اصیل را به وجود آورد.

در بخش دیگر ساختمان، به کار بردن سبک مدرن، با استفاده از مبلمان و میز‌های مناسب خواهد بود. برای تلفیق سبک سنتی و مدرن در کنار هم، نباید انتظار هماهنگی خاصی را داشت. به طور مثال، به کار بردن فرش سنتی در کنار مبلمان سفید رنگ مدرن، هماهنگی ساختاری را به وجود نمی‌آورد.

تنها موزون بودن رنگ‌ها در کنار هم این دو فاکتور را نزدیک به هم می‌کند. برای ترکیب سبک مدرن و سنتی در فضای ساختمان، ابتدا باید به بررسی فضای ساختمان پرداخت.

فضا‌هایی که بتوان از این دو سبک در آن استفاده کرد شامل:

  • اتاق مطالعه
  • اتاق نشیمن

برای ایجاد یک ترکیب مناسب، از مبلمان چوبی استفاده شود. مبلمان چوبی تاثیر زیادی بر روی زیباشناسی و ترکیبی شدن طراحی ساختمان با دو سبک مدرن و سنتی را از خود به جا می‌گذارد.

رنگ در ترکیب زیباشناسی برای ساختار مدرن و سنتی بودن یک فضا، بسیار مهم است. گاهی اوقات، با نامربوط بودن وسایل برای طراحی به سبک سنتی و مدرن، رنگ نقش مهمی را برای هماهنگ سازی آن‌ها ایفا می‌کند. نقش رنگ و کاربردی بودن آن، باعث بالا بردن قابلیت بیشتر برای سبک‌های مدرن و سنتی است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *