نکات نورپردازی باغ و فضای سبز

اطلاع از نکات نورپردازی باغ و فضای سبز این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با توجه به سرمایه موردنظر به درستی برای خرید و نصب تجهیزات روشنایی زمان صرف کنید. از جهتی نیز باید در نظر داشته باشید که نورپردازی باغ و فضای سبز علاوه بر زیبایی باید کارایی و عملکرد بالایی داشته باشد. شیوه کار باید به نحوی باشد که روشنایی موردنیاز در تمامی قسمت‌های موردنظر فضا به خوبی تامین گردد.

نکات نورپردازی باغ و فضای سبز

شرکت‌های طراحی و اجرای ویلا اصفهان ملزم به رعایت نکات بسیار زیادی در مورد نورپزدازی باغ و فضای سبز هستند، باید توجه داشته باشید که نورپردازی افراطی می‌تواند نتیجه عکس در بر داشته باشد و شما را از شکل ایده آل نورپردازی محوطه و فضای باز دور کند.

توجه داشته باشید که برای نورپردازی فضای باز نباید بیش از حد افراط کرد. فضاهایی که در تاریکی شب پر از نور و روشنایی هستند چشم بیننده را در طولانی مدت دچار مشکل می‌کند.

نورپردازی در طراحی باغ و فضای سبز

بهتر است بیشترین تمرکز بر روی فضاهای مهم گذاشته شود و با روشن کردن فضا بخش‌های خاصی از فضا به بهترین شکل ممکن محیط مورد نظرتان را در تاریکی شب روشن کند.

دقت کنید که همواره هدف نهایی ما از نورپردازی روشن کردن محیط برای دید بهتر است. اولویت نورپردازی محوطه و فضای باز را به مکان‌هایی اختصاص دهید که در آنجا تردد زیاد است و باید میدان دید کافی و مورد نیاز در اختیار افراد قرار گیرد.

به یاد داشته باشید که یک منبع نور کوچک در تاریکی شب به سهولت با چشم قابل دید است؛ بنابراین در هنگام نورپردازی محوطه و فضای باز حتما از تعداد لامپ یا تجهیزات روشنایی مورد نیاز استفاده کنید.

پیش از نورپردازی باید محوطه یا فضای باز موردنظر خود را تقسیم‌بندی کنید. این فرایند به شما اجازه خواهد داد تا در هنگام انتخاب و نصب تجهیزات نورپردازی هوشمندانه‌تر رفتار کنید و به دنبال محصولاتی بروید که با نیاز آن بخش سازگاری بیشتری دارند.

برای افزایش انعطاف فرایند نورپردازی باغ یا فضای باز بهتر است در قسمت‌های مختلف فضا از پریز استفاده کنید این کار باعث خواهد شد تا در صورت نیاز به تجهیزات نورپردازی دسترسی شما به برق آسان‌تر و سریع‌تر باشد.

از دیگر نکات کلیدی نورپردازی در طراحی باغ و فضای سبز استفاده از رنگ نورپردازی در بخش‌های مختلف است با انتخاب نورپردازی‌های متنوع محیط زیباتری خلق کند.

به عنوان مثال: زمانی که قصد نورپردازی درختان را دارید بهتر است از نورهای سرد برای درخت کاج و سدار و برای درختانی مانند: راش و بلوط از نورهای سفید یا نورهای گرم استفاده کنید.

با توجه به فضای محوطه یا فضای باز مورد نظرتان از تجهیزات نورپردازی با زاویه تابش نور استفاده کنید. مهم‌ترین شاخص موجود در فضای باز و محوطه مورد نظر بیشتر به چشم می‌آیند.

نورپردازی در طراحی باغ و فضای سبز

تمرکز بر روی سازه‌ها در نورپردازی محوطه و فضای باز

در هنگام نورپردازی فضا یا محوطه وقتی تمرکز خود را روی سازه‌های مختلف یا عناصر مشخص می‌گذارید می‌توانید تعداد تجهیزات روشنایی را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید. این تکنیک هزینه‌های اولیه شما را به شدت کاهش می‌دهد.

برای نمونه: محوطه باز یک ویلا را در نظر بگیرید که در آن مجسمه، درختچه‌های تزیینی و درختان متنوعی وجود دارند. هنگامی که برای نورپردازی تمرکز خود را روی این عناصر اصلی می‌گذارید این امکان وجود خواهد داشت که شما شاخص اصلی مکان مورد نظر خود را در تاریکی شب در مقابل دید قرار داده‌اید.

با پیشرفت و توسعه فناوری و تولید تجهیزات روشنایی موجب شده است تا مدل‌های مختلف چراغ‌ها و لامپ‌ها برای فضای باز در دسترس ما قرار بگیرد.

 اهمیت نورپردازی باغ و فضای سبز

اهمیت نورپردازی باغ و فضای سبز

بهتر است از شیوه‌های نورپردازی انعطاف‌پذیر استفاده کنید. در فضاهای سبز و باغ از لامپ‌هایی که قابلیت تغییر دادن مکان را داشته باشند تا در فصل‌های مختلف سال نورپردازی متفاوتی داشته باشید استفاده کنید.

برای محوطه یا فضای باز مانند: استخر یا جکوزی خوب است ار روش‌های نورپردازی خاص که در داخل آب طراحی می‌شود، استفاده کنید؛ به این دلیل که ترکیب نور و آب، زیبایی منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

استفاده از نورپردازی برای سازه‌هایی مثل: آبنما استفاده از لامپ‌های فایبر اپتیک است. این دست از تجهیزات روشنایی در کنار محل خروج آب قرار دارد به این صورت است که آب با داشتن طیف نوری یا رنگی خاصی جریان پیدا می‌کند.

استفاده از نور در تاریکی منجر به زیباسازی فضا در طول شب خواهد شد. خوب است عناصر مهم محوطه را روشن بگذارید. قسمت‌هایی که ارزش بصری کمتری دارند مخفی بمانند همچنین می‌توان مسیر دید افراد را در محوطه مورد نظر کنترل کرد.

خوب است برای نورپردازی باغ‌ها از تجهیزاتی استفاده شود که داری بدنه و رنگ مناسبی است، به همین دلیل اغلب این تجهیزات سیاه رنگ یا متمایل به سبز تیره، مسی یا برنزی هستند تا به سهولت در بخش‌های مختلف مخفی شوند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *