ایده‌های زیباتر کردن فضای باغ

ایده‌های زیباتر کردن فضای باغ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صاحبان باغ است. شما با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید به راحتی بدون مراجعه به یک متخصص شرکت طراحی باغ ویلا در اصفهان محوطه باغ را تزیین و زیبا کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با یک سری از ایده‌های ساده و آسان و کم هزینه برای طراحی باغ آشنا کنیم پس تا پایان ما را همراهی کنید.

ایده‌های زیباتر کردن فضای باغ

فضاسازی محوطه باغ ویلا با ایده‌های جذاب شامل رعایت موارد زیر است:

  1. کاشت گل‌ها و گیاهان
  2. حوضچه
  3. رنگ دیوارها
  4. روشنایی باغ
  5. ایجاد آرامش
  6. راهروهای باغ
  7. سقف متحرک
  8. پارکت و کفپوش
  9. انتخاب درب ورودی
  10. مکان مناسب برای سرو غذا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاشت گل‌ها و گیاهان

از المان‌های طبیعی برای زیباسازی باغ و ویلا کاشت گل‌ها و گیاهان است. طراحی و دکوراسیون باغ با استفاده از گل‌های گلدانی در بیرون باعث زیباتر جلوه دادن باغ می‌شود همچنین می‌توانید از گل‌هایی مثل بنفشه، گل داوودی، مینا و غیره استفاده کنید. در صورتی که به گل‌ها و گیاهان به موقع رسیدگی کنید از یخ زدن آن‌ها ممانعت خواهد کرد و مجددا سال آینده گل خواهد داد. گل‌های مطرح شده از دسته گل‌هایی هستند که به سرعت رشد می‌کنند و گل می‌دهند.
در صورتی که تمایل دارید از گل‌هایی مانند نرگس و لاله استفاده کنید می‌بایستی آن‌ها را در فصل پاییز بکارید تا اوایل بهار شکوفه بدهند. در ضمن می‌توانید از انواع درخت‌های میوه و سبزیجات را در باغ کشت کنید.

کاشت گل‌ها و گیاهان در ویلا

2. حوضچه

حوضچه باغ یک ایده بسیار ساده و در عین حال زیبا است که باعث منحصر به فرد کردن باغ شما می‌شود. با کمک گرفتن از مخزن ذخیره یک اکوسیستم کاربردی با حوضچه ایجاد می‌شود.
گیاهان و حیوانات هر دو به تعادل و زیبایی این حوض کمک می‌کنند. شیوه ساخت آن بسیار ساده است.

3. رنگ دیوارها

یکی از عواملی که باعث زیباتر شدن فضای باغ می‌شود؟ رنگ دیوارها است. برای اینکه فضای مورد نظر شما بزرگ‌تر به چشم بیاید بهتر است رنگ دیوارها روشن باشند. رنگ‌های کرم و سفید انتخاب مناسبی هستند. خوب است فضای نشمین باغ را با مبلمان رنگ روشن و کوسن‌های رنگ ملایم تزیین کنید.

4. روشنایی حیاط

استفاده از نور به پیاده رو یا باغ باعث زرق و برق فضای بیرونی باغ می‌شود. در زمان روشن شدن میسر، پیاده روی در بیرون از باغ ایمن‌تر است.
اگر خودتان کارهای روشنایی و نورپردازی باغ را انجام می‌دهید می‌توانید فاصله بین آن‌ها را به سلیقه خود مشخص کنید. همچنین می‌توانید از چراغ‌های رنگی بیشتری استفاده کنید این کار باعث جذابیت بیشتر فضای شما خواهد شد.

روشنایی حیاط، عواملی که باعث زیباتر شدن فضای باغ می‌شود؟

5. ایجاد آرامش

در صورتی که تمایل دارید که فضای باغ شما عاشقانه و آرامش بخش باشد بهتر است از شومینه‌های سیار استفاده کنید و اطراف آن را با کوسن‌های رنگی تزیین کنید. استفاده از آبنما و صدای آب احساس آرامش را القاء خواهد کرد.

6. راهروهای باغ

از دیگر گزینه‌هایی که موجب زیباتر شدن باغ می‌شود زیبایی راهرو باغ است. ایده‌ها و طرح‌های بسیاری برای تزیین راهرو باغ وجود دارد که شما دوستان می‌توانید بر اساس سلیقه و علایق خود محوطه باغ را با آبنما، سنگ فرش، مجسمه، گل‌های طبیعی متنوع و غیره تزیین و طراحی کنید.

7. سقف متحرک

بهره گرفتن از روف گاردن و چترهای مخصوص نشیمن از دیگر عواملی که باعث زیباتر شدن فضای باغ می‌شود. با وجود سقف‌های متحرک شما دیگر نیاز نیست که نگران تغییرات آب و هوایی باشید.

طراحی و انتخاب درب ورودی باغ

8. پارکت و کفپوش

استفاده از پارکت یکی از بهترین عواملی است که شما می‌توانید از آن در بخش‌های باغ استفاده کنید. به جای استفاده از سنگ فرش، سنگ صابون، مرمر از پارکت یا کفپوش استفاده کنید

استفاده از پارکت‌های تچرا پلاس محیط شما را در برابر سرما، گرما و رطوبت محافظت می‌کند. همچنین این متریال در برابر هر گونه ضربه و خوردگی مقاوم است و هیچ لکه‌ای در آن نفوذ نمی‌کند.

9. انتخاب درب ورودی

طراحی و انتخاب درب ورودی باغ در زیبایی باغ بسیار موثر است. برای رنگ‌آمیزی درب ورودی می‌توانید از رنگ‌های نود و گیاهان ریسه‌ای هم کمک بگیرید.

10. مکان مناسب برای سرو غذا

بهتر است که یک بخش از باغ را به سرو غذا اختصاص دهید. اصلا لازم نیست که خیلی لوکس و تجملی تزیین کنید. صرفا با استفاده از یک میز و صندلی زیبا همراه با ریسه‌های نورپردازی فضا را زیباتر و جذاب‌تر کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *