آماده کردن باغ برای پاییز

آماده کردن باغ برای پاییز ترفندهای مختلفی دارد. قبل از کاهش دمای هوا، می‌توان به سادگی و بدون انجام دادن فعالیت‌های خاصی باغ را برای آمدن پاییز به راحتی آماده کنید.

در پایان ماه شهریور و شروع مهر ماه، هنوز هوا گرمی خود را از دست نداده است. اما به سادگی در این هوای خوش آخر تابستان و اول پاییز، به سادگی تمامی علف‌های هرز گیاهان مرده و خار خاشاک را از محوطه چمن بیرون بیاورید.

حتی محصولات باقی مانده از درختان در باغ را، برداشت نمایید. البته باید مقداری کود را به خاک اضافه نمایید.

به کمک ماله، کود را در سطح موردنظر، به خوبی پوشش دهید. برای آماده سازی باغ برای فصل سرد سال، گیاهان چند ساله را با مالچ پوشش دهید.

البته گیاهان حساس به دما، را به داخل باغ بیاورید. برخی از گیاهان در باغ، در گلدان‌هایی قرار دارند.

این گلدان‌ها به خوبی قابل حمل و جا به جایی می‌باشند. شما با استفاده از مقداری نگهداری، به راحتی باغ را برای فصل بعدی آماده می‌کنید.
مرتب سازی باغ، فاکتور دیگری از آماده سازی آن برای فصل سرد سال است.

درختان پاییزی

چگونه باغ خود را برای پاییز به یک مخزن کمپوست تبدیل کنیم؟

برای جمع آوری کمپوست‌های قدیمی، ابتدا به کمک ابزارهایی مانند بیل و وسایل باغبانی این فرایند را انجام دهید.
با جمع آوری کمپوست باغ، آن را در داخل مخزن مخصوص قرار دهید.

با نگهداری از کمپوست در داخل مخزن را درون یک مخزن مخصوص، از آن به صورت مجدد در داخل باغ و یا باغچه خود بهره‌مند‌ می‌شوید. کمپوست‌های قدیمی از سال‌های قبل را با مقداری مواد آلی تازه ترکیب کنید. با ترکیب سازی کمپوست قدیمی به همراه مواد آلی تازه، ترکیب مطلوبی از کمپوست را به دست آورده‌اید.

وجود این کمپوست‌ها می‌توانند برای باغداران بسیار مفید و مناسب است.
کمپوست به گیاهان و درختان در جهت غنی سازی مواد، بسیار کمک کننده است. لازم نیست که شما تمامی ضایعات موجود در کمپوست را از بین ببرید.
فقط باید دقت خود را نسبت به نوع کمپوست و عدم هدر دهی آن در نظر بگیرید. گیاهان مرده و خار و خاشاک را از محوطه چمن و سطح باغ تمیز نمایید.

چگونه باغ خود را برای پاییز تمیز کنیم؟

با قدم زدن در سطح باغ، با هر نوع پدیده‌ای رو به رو می‌شوید. به طور مثال، با قدم زنی در محوطه باغ، با شاخه‌های خشکیده و میوه‌های ریخته بر روی زمین، خار و خاشاک در درون خاک مواجه می‌شوید.
با مواجهه با تمامی موارد فوق، تمامی آن‌ها را از خاک جداسازی نمایید.
حتی برای جلوگیری از بروز بیماری و بروز آفات مختلف، گیاهان بی رمق را از داخل خاک بیرون بیاورید.

بعد از انجام تمامی این موارد، می‌توانید مواد آلی حاصل از پاک کردن مخزن کمپوست را به خاک اضافه کنید. برای نظافت باغ و آسیب‌های احتمالی بر ساختار آن، حتمأ از وسایل ایمنی مانند دستکش غافل نباشید.

بیل افتاده روی زمین

پاکسازی باغ از علف‌های هرز

علاوه بر جداسازی گیاهان مرده و خاک و خاشاک از درون خاک، باید علف‌های هرز درون باغ را نیز از خاک خارج کنید. علف هرز در فصل پاییز از رشد گیاهان جلوگیری می‌کند.

علف هرز یک موضوع بسیار آسیب زننده به گیاهان و درختان در باغ است. ابتدا برای خارج سازی علف هرز، باید از دستکش مناسب باغبانی استفاده نمایید.

ابتدا با دریافت علف‌های هرز از ساقه و ریشه آن را از خاک بیرون بکشید. ریشه‌ها را از درون خاک بیرون بیاورید.
برای خارج سازی ریشه از داخل خاک، به نیروی متوسطه بالایی نیاز دارید.

علف‌های موجود را در داخل ظرفی برای فرایند کمپوست به کار ببرید. اگر در زمان بذر افشانی گیاهان، مواجه به علف‌های هرز آن، به جای منتقل سازی علف‌ها به داخل مخزن کمپوست، باید آن‌ها را به شکل کامل دور ریخت.

با بررسی تمامی سطح باغ، تمامی علف‌های هرز درون خاک را از آن بیرون بکشید. در صورت نداشتن مواد غذایی آن‌ها را دور بیندازید.

دریاچه پاییزی باغ

درختان و گیاهان چندساله باغ بررسی کنید. با توجه به سال رشد درختان و گیاهان، نسبت به انجام فرایند هرس، اقدام نمایید.
از فاکتور‌های مهم و دقت به آن، رنگ و رویش برگ، شاخه و گل و گیاهان در داخل باغ است.

با دریافت آسیب و صدمه علف‌های هرز بر روی گیاهان، بلافاصله، به کمک قیچی مناسب باغبانی، آن‌ها را قطع نمایید. زمان مناسب هرس گیاهان در فصل پاییز، متناسب با شرایط آب و هوایی در آن منطقه است.

برخی از مناطق، نسبت به هرس گیاهان، دارای شرایط متمایز کننده آب و هوایی نسبت به هم می‌باشند. بیشتر محصولات با آمدن فصل پاییز نیاز دارند که هرس شوند.

در حالی که بعضی از گیاهان می‌توانند تا سرمای اول یا حتی بهار بعدی صبر کنند. شما برای هر گیاه باید روش‌ها و دستورالعمل‌های خاصی را برای هرس کردن در نظر بگیرید.
به عنوان مثال درختان چند ساله شاه توت، تمشک، گل رز و درختان میوه از سری گیاهانی هستند که با رسیدن فصل پاییز باید هرس شوند.

گیاهان پوششی پاییزه را حداقل 4 هفته قبل از سرمازدگی بکارید. اولین نکته برای بهره‌مندی از گیاهان پوششی، کاربردی مفید آن است.
از نکات مثبت استفاده از گیاهان پوششی، زنده ماندن میکروب‌های موجود در خاک، در ماه‌های زمستان است.

از کاربرد دیگر برای پوشش گیاهی، جلوگیری از رشد علف‌های هرز است. فرسایش خاک و نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید از محصولات با ریشه‌های عمیق استفاده کنید. به کمک ریشه‌های عمیق آن، مواد غذایی مغذی بیشتری را به خاک اضافه می‌شود.
از محصولات پوشش مانند چاودار، سیر و حبوبات استفاده کنید.

قبل از کاشت سبزیجات و گل بهاری، حتماً محصولات پوششی را در بهار برداشت کنید. گیاهان و گل‌های گلدانی را برای کاشت به داخل باغ بیاورید.
گیاهان حساس به سرما، در زمان نفوذ سرما، پژمرده می‌شوند.

برخی از گیاهان حساس به سرما، باید به داخل ویلا، آورده شوند. گلدان گل باید در محلی با نور طبیعی کافی و در فصل سرما رشد خوبی داشته باشد.
به عنوان مثال می‌توان گلدان را روی طاقچه آشپزخانه، اتاق نشیمن یا اتاق کار قرار داد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *