کاربرد توری‌های حصاری

کاربرد توری‌های حصاری به منظور مرزبندی و جدا کردن فضاها از یکدیگر می‌شود. از دیگر مزایای استفاده از توری های حصاری محافظت از اموال و دارایی شما است.

در واقع موارد دیگری مانند دیوار، نرده‌های چوبی، سیم خاردار وجود دارد که برای مرزبندی نیز از آن استفاده می‌شود. در حالی که استفاده از آن‌ها برای تمامی قسمت‌ها مناسب نیست و بعضی از افراد برای قسمت‌های متفاوت نیاز دارند تا از مدل‌های مختلف استفاده کنند.

باید بدانید زمانی که شما برای مرزبندی به سراغ دیوار می‌روید یک کار بسیار پرهزینه را دارید و از طرفی باعث می‌شوید تا دید خودتان را محدود کنید.
نرده‌های چوبی هم به صورتی هستند که نمی‌توانند مقاومت بالایی در برابر باران و طوفان داشته باشند و در مدت زمانی دچار پوسیدگی می‌شوند.

سیم‌های خاردار هم به دلیل اینکه زیبایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ پس در هر فضای مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. یکی از راهکارهایی که از جذابیت بالایی دارند استفاده از توری‌های حصاری یا فنس می‌باشد که شما می‌توانید برای مرزبندی از آن استفاده کنید که بسیاری از شرکت‌های طراحی و اجرای باغ ویلا اصفهان از آن استفاده می‌کنند.

توری حصاری در واقع از سیم‌های مفتولی تشکیل شده است که در هم پیچیده شدند و توانستند که شکل مانند تور را به وجود بیاورند. این نوع از تورها استحکام و دوام بالایی دارند و افراد می‌توانند در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنند. این توری‌ها به صورتی هستند که یک مانع به حساب می‌آیند و می‌تواند مرزی را برای محدوده‌های مختلف به وجود بیاورند.

توری‌ها و فنس‌ها به دلیل اینکه در کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ پس می‌تواند ابعاد و ارتفاع متفاوتی نیز داشته باشند.
رنگی که معمولاً برای توری‌ها وجود دارد به صورت فلزی می‌باشد؛ اما افراد متناسب با سلیقه و کاربری که در نظر دارند می‌توانند رنگ دیگری مانند رنگ‌های فانتزی برای این نوع از فنس‌ها در نظر بگیرند.

از این نوع از توری‌ها حدوداً بیشتر از 100 سال است که در قاره آمریکا و آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر به این دلیل بوده است تا زمین‌های کشاورزی از یکدیگر جدا شود و یک مرزی برای افراد تعیین بشود. اما امروزه در کشورهای دیگر نیز از آن استفاده می‌شود و کاربردهای بیشتری نیز دارد.

تورهای حصاری ایجاد مرز در زمین‌های کشاورزی

موارد مصرف توری‌های حصاری

باید بدانید که توری‌ها کاربرد و کاربری بسیار زیادی دارند. در این قسمت قصد داریم چند مدل کاربری که برای توری‌ها وجود دارند را به شما توضیح دهیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.
باید بدانید کاربری که برای این توری‌ها وجود دارد محدود نیست.

شما می‌توانید به غیر از مواردی که ما به آن‌ها اشاره کردیم در موقعیت‌های مختلف آن‌ها را مشاهده کنید. از مزایای توری های حصاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد مرز در زمین‌های کشاورزی
  • جدا کردن زمین‌ها و سالن‌های ورزشی
  • مرز بین منطقه‌های نظامی و دولتی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

تورهای حصاری جدا کردن زمین‌ها و سالن‌های ورزشی

1. ایجاد مرز در زمین‌های کشاورزی

یکی از کاربرد توری‌های حصاری، ایجاد مرز در زمین‌های کشاورزی است.

زمانی که افراد قصد دارند برای استفاده از مرز و جدا کردن آن‌ها از این نوع حصار‌ها استفاده کنند باید چند ویژگی مختلف را در نظر بگیرند. زمانی که از توری حصاری استفاده کنند کیفیت و مقاومت بالایی دارد و در مدت زمان کمی شما نیازی نداشته باشید تا بخواهید دوباره آن‌ها را تمدید کنید و بسازید.

شکلی داشته باشد که سایه بر روی گیاهان و درختان ایجاد نکند؛ زیرا زمانی که سایه برای گیاهان به وجود بیاید می‌تواند کیفیت محصولات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

شما در مرحله اول باید مشخص کنید که چه شیوه‌ی کاشتی را برای زمین کشاورزی خودتان در نظر دارید و در مرحله بعدی باید تغییراتی در روش مرزبندی خودتان به وجود بیاورد. اگر شما برای مرزبندی از مانند دیوار استفاده کردید باید حتما دیوار را برای کاشتن خراب کنید از به روش‌های دیگری استفاده کنید.

به همین دلیل کشاورزان باید تلاش کنند از روش‌هایی برای دیوار کشی استفاده کنند که نیاز به جابجایی بسیار کمی دارد.
یکی از راه‌های بسیار عالی که شما باید برای حصار در نظر بگیرید این است.

باید به این موضوع دقت کنید که بدون اینکه بخواهید به محدوده باغ خودتان وارد شوید بتوانید وضعیتی که برای باغ وجود دارد را به صورت کلی بررسی کنید و تمامی موارد را در نظر داشته باشید.

در واقع هر چقدر که جنس حصاری که شما مورد استفاده قرار می‌دهید شفاف‌تر و با کیفیت ‌تر باشد شما می‌توانید ویژگی بسیار بهتری را از آن به دست بیاورید. زمانی که شما از توری‌های حصاری برای باغ استفاده می‌کنید.

در واقع‌های فضای کمی را به وجود می‌آورید درون باغ شما تا حد بسیار زیادی وجود دارد کیفیت و دوام بالایی را به دست می‌آورید و به‌راحتی می‌توانید موقعیت باغ را تغییر بدهید.

تورهای حصاری مرز بین منطقه‌های نظامی و دولتی

2. جدا کردن زمین‌ها و سالن‌های ورزشی

یکی از کاربری‌های بسیار زیاد دیگری که تورهای حصاری دارند این است که برای جدا کردن زمین‌ها و سالن‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اگر شما برای این بخش از دیوار استفاده کنید باید بدانید که فضایی کور و نامناسب را به وجود آورده‌اید.

در نتیجه هزینه بسیار زیادی را نیز باید پرداخت کنید. همانطور که گفتیم استفاده از نرده‌های چوبی به دلیل اینکه مقاومت در برابر رطوبت باد و باران ندارند، مناسب حساب نمی‌آید.
با توجه به توضیحاتی که داده شده از بهترین گزینه‌هایی که شما می‌توانید از آن استفاده کنید توری‌های حصاری می‌باشد.

زمانی که شما از فنس‌های توری استفاده می‌کنید می‌توانید جذابیت و زیبایی را از نظر ظاهری به دست بیاورید. استفاده از فلز‌های توری به صورتی هستند که برای محیط شما بسیار مناسب هستند.

3. مرز بین منطقه‌های نظامی و دولتی

یکی از کاربرد توری‌های حصاری، این است که می‌تواند قسمت‌های ممنوعه و نظامی را از قسمت‌های دیگر شهر جدا کنند. در واقع ممکن است شما در فیلم‌های بسیار زیادی مشاهده کرده باشید که این نوع مراکز برای جدا کردن قسمت‌های خودشان از فنس‌های توری استفاده می‌کنند.

شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که چرا باید از فنس‌های توری استفاده می‌شود؟ زمانی که ارگان‌های دولتی از فنس‌های توری استفاده می‌کنند می‌توانند مقاومت بسیار زیادی را به دست بیاورند.

در نتیجه از آن می‌توانند در ارتفاع و اندازه‌های گسترده نیز استفاده کنند. در واقع می‌توان گفت که فنس‌های توری به صورتی هستند که از یک دیوار استحکام بیشتری دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *