تزیین باغ با سنگ ریزه

چگونه با طراحی و تزیین باغ با سنگ ریزه می‌توان جلوه‌ی ویژه‌ای به آن داد؟ از کاربردهای بی نظیر سنگ ریزه برای طراحی باغ، پُر سازی فضای خالی در باغ است.

پُر سازی بخش‌های خارجی و بیرونی باغ، تصویری جالب و بی نظیر را از نظر زیبایی برای بیننده به وجود می‌آورد. بنابراین زیبایی منحصر به فردی را به پوشش خاک ساده و استفاده از سنگ ریزه‌های تزئینی برای محوطه باغ، به وجود آورده‌‎‌اید.

امروزه از سنگریزه‌ها برای هدف‌های دیگری مانند مسیر محوطه باغ، دور نگهداشتن علف‌های هرز، ایجاد مرز به کار می‌برند. برای زیبا سازی فضای باغ، ابتدا باید مرزبندی مشخصی را برای استفاده از سنگ ریزه‌ها در نظر بگیرید.

البته قبل از استفاده از سنگ ریزه برای فضای باغ، در ابتدا اقدام به پاکسازی محیط کنید. فرایند پاکسازی محیط در ابتدا، منجر به کیفیت بیشتر و بهبود نظم در تزئین باغ می‌شود.
برای پاکسازی فضای باغ، ابتدا باید مکان قرارگیری سنگ تزئینی را مشخص نمایید. برای انتخاب مناسب محل قرار گیری سنگ، ابتدا در قسمت‌های متفاوت باغ، قدم بزنید.

با مشاهده قسمت‌های متفاوت باغ با قدم زدن در بین آن‌‎‌ها، انتخاب برای قسمت بندی باغ، به خوبی مشخص می‌شود.

تزیین باغ با سنگ ریزه

امروزه شرکت‌های طراحی و اجرای ویلا اصفهان به کمک روش‌های متفاوت، از سنگ ریزه در ساختار باغ، می‌توان بهره‌مند شد. برای این کار می‌توانید از باغ‌های اطراف دیدن کنید. با مشاهده باغ‌های اطراف، دید بهتری نسبت به استفاده از سنگریزه در محوطه باغ را کسب می‌کنید.

شما می‌توانید به صورت حضوری به دیدن برخی از باغ‌های محیط اطرافتان بروید.
حتی در فضای باغ عمومی و فضای سرسبز می‌توانید از نوع استفاده از سنگ در محوطه باغ الهام بگیرید.

همچنین با مشاهده باغ‌های امروزی که در درون آن‌ها از سنگ استفاده شده، به صورت آنلاین و در اینترنت، بهره‌مند شوید.

طراحی سنگریزه در محوطه

چگونه باغ را به کمک سنگ ریزه تخصیص فضا کنیم؟

دومین نکته بسیار مهم، برای استفاده از سنگریزه در باغ، استفاده از فضای مورد نیاز است. منطقه انتخابی برای کار، باید از قسمت‌های دیگر فرق داشته باشند.

به کمک سنگ ریزه‌ها، تمامی بخش‌های انتخابی باغ، به خوبی پُر می‌شوند. شما برای این کار می‌توانید از خط کش‌های نواری استفاده کنید.
به کمک خط کش نواری، اندازه گیری بسیار دقیقی را از فضای مورد نظر برای استفاده از سنگ ریزه‌ها کسب می‌کنید.

این موضوع کمک کننده به افراد، برای استفاده دقیق از میزان سنگ ریزه‌ها است. به صورت کلی یک تن سنگ ریزه حدوداً 9 متر مربع با ضخامت 2 میلیمتر تا 8 سانتیمتر را به خوبی پوشش می‌دهند.

البته در صورت نیاز، امکان استفاده از سنگ ریزه‌های بیشتر برای افزایش پوشش دهی وجود دارد. بنابراین اطمینان خود را نسبت به تخمین فضای باغ، افزایش دهید.

چگونه باغ را به کمک سنگ ریزه آماده استفاده کنیم؟

در فضایی که قصد استفاده از سنگ ریزه وجود دارد؛ با دقت آن را تمیز نمایید. پاکسازی، فاکتور مهمی که در قسمت فوق مقاله، نیز به آن اشاره شده است.
اطمینان خود را نسبت به عدم رشد علف هرز، در قسمت مورد نظر، افزایش دهید.

برای این کار، از دستکش و تجهیزات حفاظتی موجود در این زمینه، استفاده کنید. در زمان انجام کار، امکان آسیب و صدمه رسانی به دست و چشم وجود دارد.
به کمک لوازم ایمنی، از بروز آسیب‌های احتمالی به دست و بدن خود جلوگیری می‌کنید.

علف‌های هرز و گل‌ها و گیاهان دیگری در فضای موجود، منجر به نابودی ظاهر سنگ ریزه‌ها می‌شود. بنابراین در فضای قرارگیری سنگ ریزه‌ها، گیاهان به کلی باید برداشته شوند.
در بعضی از موارد، برای از بین بردن علف‌های هرز از واکرهای علف هرز و موبرهای برقی پرچین استفاده می‌کنند.

سنگریزه در مسیر

زهکشی مناسب در باغ

عدم استفاده از زهکشی مناسب برای باغ، منجر به گرفتگی آب در بین سنگ ریزه‌ها می‌شود. آب موجود در بین سنگ ریزه‌ها، منجر به بروز مشکل تخلیه می‌شود.

شما می‌توانید یک فاضلاب به حالت فرانسوی ایجاد کنید که این کار می‌تواند بسیار زیاد به شما در زمینه رفع مشکل تخلیه کمک کند. گزینه دیگر برای بهبود زهکشی، استفاده از لوله در زیر ترانشه‌ها است.

در زمان بهره‌‎‌مندی از پارچه حصار یا کنترل علف هرز، کنترل مطلوبی را بر روی زمین و خاک خواهید داشت. با قرارگیری این پارچه بر روی زمین، سنگ ریزه‌ها را بر روی آن پوشش دهید.
پارچه حصار و کنترل علف‌های هرز منجر به پوشش دهی منطقه موجود به کمک سنگ ریزه است.

استفاده از سنگ ریزه، کنترل موثر و مفیدی را برای علف هرز و جلوگیری از رشد آن به وجود می‌آورد. پوشش پایه‌ای که برای کنترل علف‌های هرز امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌تواند از جنس خاک، چمن، پیاده رو یا مواد طبیعی دیگر باشد. بعد از نابودی علف هرز، با قرارگیری سنگ ریزه در محل مورد نظر، علف‌ها دوباره رشد می‌کنند.
پس استفاده از پارچه حصار، می‌تواند کمک کننده در جهت عدم رشد علف‌های هرز را تا حد بسیار زیادی باشد.

همچنین بهره‌‎‌مندی از سنگ ریزه‌ها به عنوان سنگ فرش امکان عدم ترکیب سازی مواد اولیه با خاک را به وجود می‌آورد. امروزه شما می‌توانید حصیرهای کنترل علف هرز یا پارچه حصار را از فروشگاه‌ها یا مغازه‌هایی که لوازم باغی را می‌فروشند خریداری کنید.
البته برای دریافت جنس با کیفیت آن دقت داشته باشید.

سنگ مرمر داخل سنگریزه

ممکن است که این نوع از پارچه‌ها در جنس‌های مختلفی در بازار وجود داشته باشد. برای خرید حصیر کنترل علف هرز حتماً حصیری را خریداری کنید که به محیط زیست آسیب وارد نمی‌کنند.
سنگ ریزه، خود یک ساختار بسیار مطلوب به همراه روش و راهکار‌های بی نظیری را برای طراحی و تزئین باغ به وجود می‌آورد.

در طراحی ویلا و باغ، از سنگ ریزه، به عنوان یک ابزار کاربردی برای زیباسازی فضای باغ استفاده شده است. بسیاری از افراد، علاقه‌‎‌مند برای بهره‌‎‌مندی از شیوه‌های نوین طراحی و دیزاین ویلا و باغ خود می‌باشند.
بنابراین سنگ ریزه، یکی از فاکتور‌های مهم در رابطه با این موضوع است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *