نکات اصولی طراحی ویلا

اجرای نکات اصولی طراحی ویلا به عملکردهای مهم در هنگام ساخت آن بستگی دارد. در زمان طراحی ویلا، نباید تمامی دقت خود را تنها بر روی هزینه قرار دهید.

توجه خود را متمرکز بر روی کلیه نکات ساخت و ساز بگذارید. امروزه در ساخت و طراحی ویلا، فاکتور‌های بسیار زیادی در نظر گرفته می‌شوند.

در ساخت ویلا، اصول طراحی یک، نکته مهم برای افزایش کیفیت ساخت آن است. برخی از فضای باغ، به عنوان محیطی برای اسکان موقت از آن استفاده می‌کنند.

بسیاری از ویلا‌ها برای مدت زمان کوتاهی توسط صاحبان آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عین زیبایی در ساخت و طراحی ویلا، باید از نظر ساخت کاربردی و مناسب باشد.

زمینه استراحت و تفریح و حتی زندگی کوتاه مدت، در ساختار ویلا، یک امر ضروری، برای اسکان موقت ساکنان آن است. در واقع یکی از موارد بسیار مهم در طراحی ویلا، توجه به نیازهای ساکنین ویلا می‌باشد که توسط شرکت‌های طراحی و اجرای باغ ویلا اصفهان رعایت می‌شود.

البته برای ساخت و طراحی ویلا، بودجه خود را در نظر بگیرد. با توجه به نوع بودجه خود، از فاکتور‌های متفاوت در ساخت و طراحی ویلا بهره‌مند شوید.

نکات اصولی طراحی ویلا

نکات اصولی طراحی ویلا عبارت است از:

  1. میزان بودجه
  2. طراحی پلن
  3. طراحی اتاق نشیمن
  4. طراحی آشپزخانه ویلا
  5. طراحی اتاق خواب ویلا
  6. طراحی ورودی ویلا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ساختمان ویلا

1. میزان بودجه

از موارد مهم برای ساخت ویلا، دقت به نوع بودجه و میزان آن است. با عدم دقت به میزان بودجه خود، در زمان ساخت ویلا، با مشکلات زیادی برخوردار می‌کنید.

مشکلاتی که از نظر هزینه ساخت به وجود می‌آیند. سرعت بالا در ساخت و ساز ویلا، به میزان بودجه بستگی دارد. پس قبل از طراحی ویلا و نکات اصولی برای پیاده سازی آن، ابتدا بودجه خود را ارزیابی نمایید..
امروزه شرکت‌های زیادی برای طراحی ویلا، کمک کننده سازندگان می‌باشند.

2. طراحی پلن

از نکات مهم برای طراحی ویلا، ارتباط مناسب برای قسمت‌های متفاوت یک ویلا است. به این نوع ارتباط استاندارد برای طراحی ویلا، پلن گفته می‌شود.

اما موضوع مهم، طراحی پلن است. در واقع طراحی پلن ویلا، فضای مورد نیاز برای ساخت ویلا را مشخص می‌کند. استفاده از فضای مناسب در طراحی ویلا، نقش مهمی در ایده سازی محیط آن دارد.

معمولاً در زمان نقشه برداری ویلا، طراحی‌های خاصی را در نظر می‌گیرند. طراحی‌هایی که برای نقشه برداری ویلا، به آن‌ها نیاز است عبارتند از:

  • ابعاد دقیق ستون‌ها
  • نوع فونداسیون
  • جنس مصالح
  • کف سازی
  • محوطه‌سازی

در واقع نقشه‌های فاز دوم ساختمان با تخصص انجام می‌شود. تمامی موارد فوق، حتماً باید توسط مهندسین انجام بگیرد. به طور مثال، برای مهندسین نقشه فاز دو، باید فعالیت‌های لازم را در جهت ساخت انجام دهند.
فاکتورهایی که مهندسین در ساخت فاز دو یک ویلا، باید به آن دقت داشته باشند شامل:

  • جنس سقف
  • تیرها
  • ستون‌ها

مهندس معمار نقشه فاز 2 را تهیه و مصالح و جزئیات را نیز اجرا می‌کند. وضعیت روشنایی پریز نیز در زمان اجرای نقشه فاز دو انجام می‌شود.
شاخص روشنایی، که توسط مهندس برق اجرا می‌شود.
وضعیت سرمایش و گرمایش نیز در بخش فاز 2 می‌باشد. بخش میزان سرمایش و گرمایش نیز توسط مهندس مکانیک در تاسیسات مکانیکی انجام می‌شود.

ساختمان ویلا

3. طراحی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن معمولاً در زمان طراحی، نزدیک به قسمت ورودی ساختمان قرار می‌گیرد. البته برای ساخت اتاق نشیمن، تلاش برای حفظ حریم در ساخت آن وجود دارد.

هر چند طراحی درب بیرونی آن، نباید به صورت مستقیم، به سمت اتاق نشیمن راه یابد. البته در ساختار ویلا با وسعت کمتر، امکان بروز بازگشایی درب ورودی در اتاق نشیمن وجود دارد.

اما در صورت کلی باید این اتفاق درون ساختمان پیش نیاید.معمولاً اتاق نشیمن یک محل برای استراحت می‌باشد.
بنابراین نباید هیچ بخش اتاق نشیمن در واقع یک راه عبوری برای افراد، در جهت رسیدن به قسمت‌های مختلف ساختمان و ویلا باشد.

4. طراحی آشپزخانه ویلا

معمولاً غذاخوری در ویلا را در مجاورت آشپزخانه قرار می‌دهند. برای طراحی غذا خوری در ویلا، نباید میزان دید آن، به قسمت آشپزخانه باشد.
در طراحی غذاخوری نباید هم قسمت با اتاق نشیمن باشد. معمولاً غذاخوری را آشپزخانه نزدیک‌تر قرار می‌دهند.

غذاخوری از اتاق نشیمن دورتر و در واقع، اتاق غذاخوری بین آشپزخانه و اتاق نشیمن می‌باشد. آشپزخانه، از محیط‌های مهم در طراحی ویلا و سرویس دهنده به سایر بخش‌های ساختمان می‌باشد.

آشپزخانه، نباید در بخش‌های خیلی گنگ ساختمان قرار بگیرد. بلکه باید به صورت معمول، در قسمت ورودی و نزدیک درب ویلا باشد.
از دلایل طراحی آشپزخانه ویلا در قسمت درب ورودی آن، حمل راحت و آسان مواد غذایی و رسیدن به آشپزخانه در کمترین زمان ممکن است.

آشپزخانه باید با بخش نشیمن نیز ارتباط مستقیم داشته باشد. اتاق نشیمن در واقع محل بازی کودکان می‌باشد.

پس در مواردی مادر از آشپزخانه به راحتی می‌تواند کودکان خود را تحت نظارت خود داشته باشد. همچنین طراحی قسمت غذاخوری هم باید در مجاورت آشپزخانه باشد.

ساختمان ویلا

5. طراحی اتاق خواب ویلا

معمولاً اتاق خواب را در زمان طراحی، در منطقه بی‌سر و صدا و ساکت شکل می‌دهند. برای دسترسی به اتاق خواب، نباید از بخش پذیرایی و فضای عمومی عبور کرد.

برای اینکه بتوانند معمولاً اتاق خواب را از بخش‌های دیگر جدا کنند.برای فرایند جداسازی اتاق خواب با بخش‌های دیگر ویلا، معمولا از یک راهرو یا حال خصوصی استفاده می‌کنند.

فضاهایی مانند اتاق نشیمن آشپزخانه و اتاق خواب و غذاخوری می‌تواند به صورتی باشد که در اطراف حیاط باشد؛ تا افراد بتوانند در هنگام خواب دید همچنین منظره خوب را در فضای اتاق مشاهده کنند.

6. طراحی ورودی ویلا

ورودی ویلا در واقع اولین فضایی که افراد در زمان ورود به ویلا، با آن رو به رو می‌شوند. ابتدایی‌ترین فضا در دید مخاطب و در اصل، مهم‌ترین فضا، در ساخت ویلا است.

در زمان ورود به ویلا، باید از یک مسیر مشخص عبور کرد. البته این مسیر مشخص، امکان بروز تاثیر مثبت و منفی را نیز در حال افراد دارد.
در واقع ورودی ویلا، می‌تواند ارزش‌های کل خانواده را مشخص کند. ورودی ویلا باید علاوه بر دسترسی مناسب به فضا، فضای داخلی ویلا را از فضای عمومی آن جدا کند.

در واقع ورودی باید بسیار جذاب و شیک باشد.

برای زندگی در شرایط نامطلوب اقلیمی، بخش ورودی، باید از نفوذ گرما و سرمای و همین طور گرد و غبار به داخل ویلا، جلوگیری کند. ورودی ویلا در واقع یک دسترسی بسیار ساده به نشیمن، پذیرایی، پله‌های طبقات و همچنین آشپزخانه است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *