انواع مدل‌های آتشدان

آتشدان یک گودال یا حفره می‌باشد که درون آن خالی شده است و آتش داخل آن قرار می‌گیرد. در واقع برای اینکه بتوانند آتش در این حفره‌ها به وجود بیاورند از سوخت‌های مختلفی مانند نفت، چوب و یا بنزین استفاده می‌کنند.

در اطراف آتشدان مصالحی مانند آجر یا سنگ قرار دادند تا این آتش به قسمت‌های دیگر آسیبی وارد نکند. از سال‌های گذشته تا به امروزه استفاده از آتشدان اهمیت بسیار زیادی داشته است.
امروزه در فضاهای دیگری مانند باغ‌ها نیز می‌توانند از این آتشدان‌ها استفاده کنند.

در واقع افراد خودشان می‌توانند آتشدان‌ها را درون هر فضایی که قصد دارند قرار بدهند؛ اما آتشدان‌هایی به صورت پیش ساخته وجود دارند که شما می‌توانید به مراکز مختلفی به مراجعه کنید و آن‌ها را خریداری کنید.

یکی از کاربری‌های اصلی که برای آتشدان‌ها وجود دارد این است که می‌تواند یک گرمایی را در محیط بیرون از خانه برای انسان‌ها به وجود بیاورد. این وسیله به عنوان یک نقطه کانونی در محیط خانه وجود دارد و از اهالی خانه به دور آن جمع می‌شوند و احساس لذت می‌کنند. کاربری دیگری که برای آتشدان وجود دارد برای طبخ غذا و ایجاد نور می‌باشد.

انواع آتشدان بر اساس سوخت

باید بدانید که اگر بخواهیم آتشدان‌ها با یکدیگر مقایسه کنیم آن‌ها از نظر سوخت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • آتشدان گازسوز
  • آتشدان‌های هیزمی

در واقع هر کدام از آتشدان‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص خودشان را دارند.

آتشدان گازسوز

1. آتشدان گازسوز

در واقع آتشدان‌های گازسوز مزیت‌هایی دارند دارند این است که آتش درون آن‌ها به صورت کامل منتشر نمی‌شود و این از ویژگی اصلی در ان‌ها به حساب می‌آید.

اگر شما در منطقه‌ای هستند که گاز کشی در منطقه شما وجود دارد و شما می‌توانید در محیط خانه خودتان و به گاز دسترسی داشته باشید بسیار عالی می‌توانید از آتشدان‌های گازی استفاده کنید.

البته باید بدانید برای هدفی که شما در نظر دارید می‌تواند ویژگی‌های مختلفی از آتشدان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما قصد دارید که در آتشدان مورد نظر خودتان خوراکی سرو کنید. باید بدانید که استفاده از آتشدان گازی برای شما مناسب نیست و نمی‌تواند خروجی را برای شما به دست بیاورد.

2. آتشدان هیزمی

یکی از معایبی که درون آتشدان هیزمی وجود دارد این است که شما نمی‌توانید میزان گرما را درون آن تا حدی کنترل کنید؛ پس به این نکات مهم در هنگامی که قصد دارید آتشدان‌ها را انتخاب کنید بسیار زیاد دقت کنید.

انواع مدل‌های آتشدان

امروزه اگر شما قصد دارید که آتشدانی را برای خانه خودتان انتخاب کنید می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید یا اینکه به سایت‌های اینترنتی را بررسی کنید تا بتوانید از بین انواع مدل‌های آتشدان که وجود دارند یک مدل را برای خودتان انتخاب کنید.

انواع مدل‌های آتشدان عبارتند از:

  1. میز آتشدان
  2. مدل آجری
  3. مدل کادایی
  4. مدل سنگی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

میز آجری

1. میز آتشدان

یکی از مدل‌های بسیار رایجی که برای آتش نشان‌ها وجود دارد میز آتش می‌باشد. در واقع این نوع میزها به این صورت هستند که به حالت قفس وجود دارند و شما به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید و در محیط‌های مختلف قرار دهید.
اگر شما در محیط منزل خودتان لوله کشی گاز دارید؛ بهترین انتخابی که شما می‌توانید داشته باشید میز آتشدان می‌باشد.

2. سنگی

یکی از مدل‌های بسیار عالی که برای آتشدان وجود دارد مدل سنگی می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از هیزم یا سوخت شهری از آن استفاده کنید.
از نظر ظاهری این دو نوع با هم تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. برخی از شرکت‌های طراحی و اجرای باغ ویلا اصفهان از انواع مدل‌های آتشدان برای زیبایی فضا استفاده می‌کنند.

3. میز آجری

یکی دیگر از انواع آتشدان‌هایی که وجود دارد آجری می‌باشد. یکی از رایج‌ترین استفاده‌هایی که از مدل آجری می‌شود استفاده ازسوخت هیزم می‌باشد.
شما برای استفاده از این موضوع لازم است گودالی را بکنید دور تا دور آن را با استفاده از آجرهای که به یک اندازه ست پر کنید و مراحل بعدی را انجام بدهید.

در واقع باید دقت کنید که آتش به اطراف کشیده نشود. نوع دیگری از آتشدان آجری وجود دارد که به حالت گاز سوز می‌باشد و شما می‌توانید با سنگریزه یا آجر درون محوطه خودتان را پر کنید.

آتشدان مدل کادایی

4. مدل کادایی

یکی از قدیمی‌ترین آتشدان‌هایی که وجود دارد مدل کادایی می‌باشد. این نوع آتشدان به صورتی است که سالیان بسیار زیادی است افراد برای پخت و پز و همچنین برای گرما از آن استفاده می‌کردند.
کادایی کلمه هندی می‌باشد که معنای آن به نام ضخیم و مدور است که زغال درون آن قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

5. مدل سفری

مدل دیگری از این نوع آتشدان‌های دیگری وجود دارند به نام سفری که این نوع از آتشدان‌ها شباهت بسیار زیادی به منقل دارد. در واقع نامی که برای این نوع از آتشدان‌ها وجود دارد به این صورت است که شما می‌توانید آن‌ها را حمل کنید.
این مدل از آتشدان‌ها به صورتی هستند که شما می‌توانید روی آن‌ها در ذغال بگذارید و با توجه به نیازی که دارید در اندازه‌های مختلف از آن استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *