رنگ در دکوراسیون ساختمان

نقش رنگ در دکوراسیون ساختمان برای بهتر شدن فضا و دادن روحیه به یک ساختمان است. تاثیر رنگ در بالا بردن روحیه افراد، بسیار تعیین کننده است.

رنگ‌ها می‌‍توانند حالات روحی افراد را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهند. با این حال، اولین نکته برای کسب یک تغییر قابل توجه در یک ساختمان، رنگ آن است. رنگ، تنها نقاشی کردن بخشی از یک ساختمان نیست.

بلکه به تغییر دادن اسباب و لوازم داخلی آن نیز می‌‍باشد. لوازم داخلی که بتوان به کمک آن‌ها، تغییرات اساسی را برای ساختار منزل به وجود آورد. در فضای برخی از خانه‌ها، امکان رفت و آمد مهمان بسیار زیاد است.

به همین خاطر، محیط خانه، باید به سبک دیگری چیده شده و ترتیب رنگ دیگری را به خود اختصاص داده باشد. ایجاد فضایی گرم و دلنشین برای مهمان، از جمله نکات مهم در تغییر دادن رنگ و جلوه بهتر برای محیط خانه است.

بخشی از قسمت‌های خانه، باید حالت رسمی‌تری به خود داشته باشند. همواره مهمان‌ها نمی‌توانند افراد خودمانی باشند. امکان رسمی شدن نوع مهمانی نیز وجود دارد. به همین دلیل، رنگ‌ها می‌‍توانند در رسمی و غیر رسمی شدن طراحی ساختمان نقش مهمی را ایفا کنند. از نقش رنگ در دکوراسیون منزل غافل نشوید.

دیزاین منزل

نقش رنگ در وسایل ساختمان

به طور مثال، استفاده از وسایل چوبی در منزل، بیشتر رنگ‌های متداول چوب را تداعی می‌کند. برای بهتر شدن روند کار، باید از وسایل دیگر با خاصیت غیر چوبی استفاده کرد.
رنگ‌های متداولی که در کنار رنگ چوب می‌‍توان از آن‌ها بهره‌مند شد بیشتر سفید و رنگ‌های روشن است. برای به دست آوردن فضای صمیمی و دوستانه، استفاده از پکیج و شوفاژ، فاکتور خوبی برای ایجاد عنصر طبیعی در خانه است.
البته شومینه، شکل و ساختار طبیعی‌تری را از خود برای گرم شدن خانه به سبک دوستانه دارد.

نقش رنگ و انعکاس آن برای کتابخانه

ساخت کتابخانه برای طراحی داخلی ساختمان، بسیار مهم است. بسیاری از ساخت‌های لاکچری در این روز‌ها، از فضای فرهنگی برای بهره می‌‍برند.
شکل دادن به فضای فرهنگی در منزل مسکونی، به منزله بالا بردن سطح علم و دانش و فرهنگ کتابخوانی است.

کتابخانه، همواره به سبک‌های متفاوتی ساخته شده است. بیشترین سبک بهره‌مندی از ساخت کتابخانه به صورت چوبی و به رنگ قهوه‌ای روشن تا تیره است. البته رنگ بندی‌های دیگری را نیز می‌‍توان جایگزین آن کرد. در هر صورت کتابخانه، خود گزینه مناسب برای تولید روح تازه در منزل است.

نقش رنگ و گلدان برای دکوراسیون منزل

از فرایند‌های مهم برای دکوراسیون منزل، بهره بردن از گلدان است. گلدان نقش بسیار خوبی در تولید روحیه باز و مطلوب برای فضای منزل است.
استفاده از گلدان‌های رنگی در کنار هم، ترتیب و اثربخشی رنگی ایده آل و بسیار بی نظیری را به وجود می‌‍آورند. بهره‌مندی از طراوت و سرسبزی گیاهان در منزل، به کمک گلدان‌های رنگی، روحیه خوبی را برای افراد خانه شکل می‌‍دهد.

از این جهت، به کار بردن گلدان رنگی برای فضای داخلی و بیرونی منزل، بسیار مهم و مفید است. حتی افراد بی علاقه به گل و گیاه، با مشاهده گیاهان در گلدان، روحیه خوبی را به دست می‌آورند. این روحیه پذیری بالا، شرایط ایده آل و مطلوبی را برای دکوراسیون داخلی منزل به وجود می‌آورد.
گل و گیاه در منزل، علاوه بر بهبود شرایط روحی افراد، منجر به مطلوب شدن کیفیت هوا می‌‍شود.

دیزاین منزل

نقش رنگ در چیدمان وسایل منزل

بخش‌هایی از ساختمان، نیاز به چیدمان خاص به خود را دارند که برای این مساله می‌توانید از شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی منزل در اصفهان کمک بگیرید.

البته وسایل کاربردی برای هر قسمت، متفاوت است. برای آشپزخانه، همواره وسایل مورد نیاز برای همان قسمت تهیه می‌‍شود.
بنابراین برای نوع رنگ وسایل و همخوانی آن با دیوار و کابینت‌ها باید دقت زیادی داشت.

البته گاهی اوقات، در انتخاب رنگ برای وسایل آشپزخانه به شکل تخصصی، ناهماهنگی در رنگ، هم می‌‍تواند ترکیب زیبایی را به وجود آورد. بنابراین تنها هماهنگی و همخوانی رنگ در وسایل منزل، فاکتور اولیه برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل نیست.

دکوراسیون مدرن

برای پیاده سازی سبک مدرن در منزل، ابتدا باید به ویژگی‌های شیوه مدرن دقت داشته باشید. رنگ‌های استفاده شده در سبک مدرن، بیشتر به صورت ساده و با ایجاد خطوط صاف و یکدست است.
بنابراین پیچیدگی و نامنظمی در ساختار مدرن به هیچ عنوان جایگاهی ندارد.

فضای مدرن، به پیچیدگی و شلوغی عادت ندارد. بنابراین هر چه میزان فضا، ساده‌تر و بی آلایش‌تر باشد با سبک مدرن همخوانی بهتری دارد. البته برای رنگ بندی فضای مدرن در یک ساختمان، بیشتر از رنگ‌های سفید و نقره‌ای استفاده می‌‍شود.
این دو مدل از رنگ، کیفیت بهتر و مطلوب‌تری را از نظر صاف و صیقلی دادن دیوار و یا وسایل موجود در آن به وجود می‌آورد.

سبک دکوراسیون نوین

در اکثر موارد، افراد سبک مدرن را با سبک نوین امروزی، به اشتباه یکسان در نظر می‌گیرند. در صورتی که چنین حالتی برای سبک نوین و مدرن وجود ندارد.
هر یک از این نوع سبک‌ها، شکل‌های متفاوتی از خود را دارند.

با توجه به این موضوع، سبک دکوراسیون مدرن، نقش تعیین کننده‌ای در سبک‌های امروزی ندارد. نقش رنگ در سبک مدرن، از دارای قدمت تاریخی است.
البته منعطف بودن سبک امروزی نسبت به مدرن بسیار بیشتر است. بیشتر تمایلات و نیاز‌های امروزی، در سبک نوین به خوبی گنجانده شده است.

دکوراسیون مینیمال

بهترین و مناسب‌ترین نوع رنگ در سبک مینیمال، رنگ سفید است. این رنگ، بسیار ساده و شباهت بسیار زیادی به سبک مدرن دارد.
در سبک مدرن از این رنگ برای دکوراسیون منزل استفاده می‌‍شود.

سبک مینیمال، نیز به سادگی فضا اهمیت بیشتری می‌‍دهد. همواره یک سبک ساده و آرام، فضای دلنشین‌تر به همراه روحیه مطلوب را برای افراد استفاده کننده از آن فضا، به وجود می‌آورد.
سبک دکوراسیون داخلی ایرانی، خود یک شیوه اصولی و سنتی در بین مردمان جهان است. خانه‌های قدیمی با ترکیب رنگ‌های بی نظیر به همراه شیشه‌های رنگی درب‌ها، خود یک فاکتور بسیار ایده آل برای دکوراسیون منزل به سبک ایرانی است.

ساخت ایرانی، دارای روحیه بالا و مطلوب و حس صمیمیت بیشتر در بین افراد است. البته نقش رنگ در دکوراسیون و سبک ایرانی، بی تاثیر نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *