انواع پتینه کاری برای دکوراسیون منزل

استفاده از انواع پتینه کاری برای دکوراسیون منزل یک روش ایده آل، برای جایگزین سازی رنگ است که شرکت‌های طراحی دکوراسیون اصفهان از آن استفاده می‌کنند. فضای کاری و یا محیط زندگی، باید قابلیت زیبایی و آرامش را در خود داشته باشد.

لذت از فضایی که در آن زیبایی و دکوراسیون جذاب وجود دارد؛ رنگ دیگری را به زندگی افراد می‌دهد.
استفاده از طرح و نقش، مورد پسند برای استفاده کنندگان از این روش، یک حس ناب و دوستداشتنی را برای افراد به وجود می‌آورد.

از پتینه به عنوان یک هنر زیبا، برای سقف، دیوار استفاده می‌شود. ایجاد ظاهری متفاوت برای ساختار منزل، از ویژگی موجود برای تغییر دکوراسیون منزل است.

از نظر واژه برای کلمه پتینه، باید به کهنگی یا زنگار موجود در آن اشاره داشت. البته این هنر، به عنوان یک هنر ماندگار و قدیمی در بین معماران معروف و مشهور است.

پتینه، یک سبک از رنگ آمیزی را برای ساختمان به وجود می‌آورد. البته زمینه کار، به صورت تو رفته و یا کهنه، شکل خود را به مخاطب نشان می‌دهد.

پتینه کاری سقف

آیا پتینه کاری سبکی از رنگ است؟

البته که استفاده از هنر پتینه کاری، یک سبک ویژه برای رنگ می‌باشد. برای افرادی که به فضای قدیمی علاقه‌مند هستند؛ استفاده از هنر پتینه کاری، بسیار کمک کننده است.

البته امروزه، به دلیل پیشرفت بسیار زیاد در معماری و ساخت و ساز، استفاده از متریال نوین و جدید، بهره‌مندی از افکت موجود و مدرن، به سادگی می‌توان مجموعه‌های از رنگ پتینه را به کار برد.

در بیشتر موارد، هنر پتینه کاری، برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل، به صورت دکوراتیو است. بهره‌مندی از رنگ و جلوه گوناگون، در اجرای هنر پتینه کاری، تحول و نگرشی مهم را در صنعت به وجود آورده است.

بافت بصری پتینه کاری دکوراسیون منزل

پتینه به عنوان یک هنر، در بافت بصری، تنوع و زیبایی زیادی از نظر رنگ، ابزار به صورت متفاوت را در سطح به وجود می‌آورد.
سطح‌هایی که در آن از هنر پتینه کاری استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

  • دیوار
  • ستون
  • سقف

برای اجرایی سازی پتینه کاری، باید دسته بندی موجود برای انواع این هنر ماندگار را از قبل مشخص کرد. بیشتر استفاده کنندگان از این هنر برای تغییر در دکوراسیون منزل، نسبت به انواع آن دقت و توجه ویژه‌ای دارند.

پتینه کاری دیوار

انواع پتینه کاری برای دکوراسیون منزل

استفاده از هنر پتینه کاری، برای دکوراسیون منزل، دارای انواع متفاوتی است که شامل موارد زیر است:

  • پتینه کاری با اسفنج
  • استفاده از ورق تزئینی
  • بهره‌مندی از پارچه
  • رنگ برداری

پتینه کاری با اسفنج

از ساده‌ترین انواع روش پتینه کاری برای تغییر در دکوراسیون منزل، استفاده از پتینه کاری با اسفنج است.
برای انجام این کار، ابتدا باید سطح زمینه مورد نظر را رنگ آمیزی کرد.

به کمک یک اسفنج، آغشته به همراه رنگ، حالت ضربه‌ای به طرح ایجاد می‌شود. برای انجام پتینه کاری برای تغییر دکوراسیون، می‌توان از ورق تزئینی استفاده کرد.

بعد از انجام فرایند تمیزکاری بر روی سطح مورد نظر، ابتدا باید به کمک رنگ اکریلیک، از چسب ورق زینتی بهره‌مند شد.
چسب ورق مورد نظر را باید با کمک آب رقیق کرد.

با رقیق سازی چسب ورق زینتی، به همراه آب، به کمک قلمو، اسفنج بر روی سطح به کار می‌رود. بر روی چسب، ورق زینتی قرار می‌گیرد. با استفاده از پارچه، بر روی ورق، ماساژ انجام می‌شود تا ورق اضافی بر جا نماند.

فرایند پتینه کاری با پارچه چیست؟

برای بهره‌مندی از پتینه کاری با پارچه، زمان بیشتری را به خود می‌گیرد. حتی استفاده از اسفنج، نیاز به زمان بیشتری، برای اجرایی سازی دارد.
بعد از آماده سازی و رنگ آمیزی سطح زیرین، باید به کمک چند عدد پارچه، آغشته به رنگ، به صورت ضربه بر روی سطح طرح مورد نظر ایجاد می‌شود.

یک عدد میز و صندلی در کنار دیوار

فرایند رنگ برداری

در زمان حاضر و آماده سازی سطح مورد نظر، باید با استفاده از قلمو، رنگ رقیق بر روی سقف و دیوار، به کار می‌رود. قبل از خشک سازی رنگ مورد نظر، ابتدا باید رنگ اضافه موجود، به شکل مچاله شده به کمک پارچه برداشته شود.

با انجام این کار، شکل سطح مورد نظر، به صورت مچاله شده در می‌آید. انواع پتینه کاری در دکوراسیون منزل با خمیر مخصوص انجام می‌شود.

خمیر مورد نیاز برای پتینه، تکسچر است. منعطف پذیری بسیار بالایی برای خمیر پتینه تکسچر وجود دارد.
انجام فرایند پتینه، باید توسط یک متخصص و هنرمند در این زمینه انجام شود.

تنها افراد متخصص می‌توانند به کمک خمیر طرح و اشکال زیبا و بسیار خلاقانه‌ای را برای هر سطح به وجود می‌آورد. خمیر تکسچر، نسبت به سایر خمیر‌های موجود در فرایند ساختمان سازی و معماری، دیر‌تر خشک می‌شود.

بنابراین به دلیل عدم خشک شدن به موقع برای ساختار خمیر، هنرمند زمان بیشتری برای انجام مانور‌های متعدد از نظر طراحی بر روی ساخت مورد نظر دارد.
بنابراین زمان نقش مهمی را برای ایجاد طرح مطلوب و بهینه برای ساختار پتینه دارد.

کاربرد بتونه برای فرایند پتینه کاری

برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل، فرایند پتینه کاری، یک موضوع بسیار مهم است. از فرایند‌های مهم‌تر، بهره‌مندی از ابزار مورد نیاز برای این کار است.
از جمله انواع بتونه کاربردی از نوع روغن و رزین می‌باشد. بنابراین کیفیت محصول، به این ترتیب افزایش می‌یابد.

بتونه روغنی، هزینه بسیار پایین‌تری، نسبت به سایر بتونه‌ها دارد. سطح موجود برای پتینه کاری، باید زیرسازی و حفره گیری شود.
قبل از انجام فرایند پتینه کاری، باید محل مورد نظر برای انجام این فرایند، پاکسازی شود.

بنابراین هر نوع آلودگی و گرد و غبار موجود برای زمینه پتینه کاری، باید تمیز باشد. با توجه به انواع پتینه، ساختار زیبایی را با هر نوع سلیقه‌ای برای ساختار منزل می‌توان به وجود آورد.
البته نکته بسیار مهم، سلیقه و نیازمندی افراد، نسبت به استفاده از هر نوع هنر ماندگار در منزل است.

با توجه به موضوع دکوراسیون و تغییر آن در منزل، هنر پتینه می‌تواند زیبایی خاصی را برای ساختار داخلی منزل به وجود آورد. البته از ساختار پتینه کاری، برای فضا و محیط سازمان نیز استفاده می‌شود.

اما نوع استفاده از پتینه کاری برای سازمان، بسیار ساده و شلوغ نیست. فضای سازمان، نیاز به شلوغی و گستردگی بیش از اندازه از پتینه را ندارد.
به این صورت، دیزاین متفاوتی از سازمان و دکوراسیون منزل ایجاد می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *