طراحی آلاچیق برای باغ و ویلا

در این مقاله اطلاعات خوبی را در مورد طراحی آلاچیق برای باغ و ویلا برای شما آماده کردیم.
از آلاچیق می‌توان در تمامی‌ فصول سال استفاده کنید و با نورپردازی و خصوصا جنس مصالحی که با طبیعت پیرامون هماهنگی داشته باشد به زیباسازی آن کمک زیادی می‌کنید.

آشنایی با انواع آلاچیق‌ها

در نظر داشته باشید اصول طراحی باغ محدودیتی (حد و مرزی) ندارد و بنا به سلیقه صاحبخانه طراحی و ساخته می‌شود برای آلاچیق‌های چوبی می‌توان از رنگبندی متنوعی استفاده نمود برای رنگ آمیزی آلاچیق‌های چوبی بهتر از رنگ‌های زنده و طبیعی استفاده کرد و چه اندازه از فضا را به آن اختصاص داده، از وسایل و تجهیزاتی که  در آن استفاده نمایید که هماهنگی جالبی با فضای آلاچیق داشته باشد و بکار بردن پوشش گیاهی در آن فضا به لذت بخش‌تر شدن دورهمی‌های شما کمک زیادی می‌کند.

آلاچیق های پارچه ای

1. پیاده سازی انواع سقف آلاچیق

آلاچیق‌ها تنوع زیادی دارند که متناسب با سلیقه‌های مختلف توسط شرکت‌های طراحی باغ ویلا اصفهان طراحی خواهد شد.
لازم نیست حتما آلاچیق‌ها سقف داشته باشند می‌توان از فضای آسمان در هنگام شب از تماشای ستارگان و شب‌های مهتابی لذت برد.
ساخت آلاچیق‌های چوبی در طرح‌های مدرن و امروزی بوده که از مصالح محکمی‌ برای دیواره‌های آن استفاده می‌شود بکار بردن متریال پارچه در ساخت آلاچیق بیشتر برای وسط و گوشه‌های و سقف استفاده می‌شود.
زمانی که از پارچه برای سقف آلاچیق بکار می‌رود هنگام نصب آن از گیره‌های مخصوصی که روی ریل‌هایی قرار دارد نصب می‌کنند تا فرد بتواند در هر زمان که تمایل داشت سقف متحرکی داشته باشد.

نقش مصالح آلومینیوم در ساخت آلاچیق بیشتر در سقف آن می‌باشد این متریال بسیار سبک، بادوام و مقاوم بوده و به راحتی قابلیت استتار دارد.
بکار بردن سقف‌های پوشالی،  از گیاهان برای سقف‌های آلاچیق استفاده می‌کنند که این نوع آلاچیق بیشتر در شمال و جنوب کشور ساخته می‌شود که از پوشش گیاهی همان منطقه استفاده می‌نمایند مزیتی این نوع آلاچیق‌ها این است که هر زمان بخواهید می‌توانید آلاچیق باز یا بسته داشته باشد. حتی از این پوشش گیاهی برای دیوارها و کفپوش هم بکار می‌برند.

آلاچیق‌های حصیری

2. آلاچیق‌های حصیری

فضاسازی محوطه باغ ویلا با ایده‌های جذاب زیبایی محوطه‌ی شما را چندین برابر می‌کند، یکی از جالب‌ترین و زیباترین مدل‌های آلاچیق می‌باشد که پیاده سازی آن بسیار راحت و با کمترین هزینه تهیه می‌شود از این آلاچیق برای زیباسازی فضای سبز، رستوران‌ها، هتل‌ها، پشت بام بعضی از خانه‌ها و بعضی از آپارتمان‌ها ساخته می‌شود.
ویژگی منحصر به فرد آلاچیق‌های حصیری این است که می‌توان آن را به هر طرح و مدلی در آورد و بسیار‌هارمونی و هماهنگی با طبیعت دارد.
آلاچیق‌های حصیری در مدل‌های مختلف مانند: دایره، مربع، بیضی و مستطیل می‌باشد که بنا به نوع فضا طرح ریزی می‌شود.

3. طراحی آلاچیق‌های ارغوانی

این نوع آلاچیق همانطور که از اسم آن پیدا است از گیاه ارغوان در ساخت آن استفاده می‌شود چوب درخت ارغوان دارای دوام زیادی در مقابل برف و باران و تابش نور خورشید دارد و کاملا طبیعی بوده و از کفپوش چوب روس برای این نوع آلاچیق‌ها در نظر می‌گیرند.
درخت ارغوان بیشتر در مناطق مدیترانه‌ای رشد کرده از این چوب می‌توان سازه‌های زیادی تولید کرد گل‌های ارغوانی زیبا مربوط به این درختان است که بیشتر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت با رنگ‌بندی روشن و یکدست می‌روید.
در کشور ایران در مناطقی مانند: همدان، گرگان، لرستان، فارس، بروجرد، البرز به صورت خودرو وجود دارد

هنر نورپردازی در آلاچیق

این هنر بسیار زیبا که ویژه شب می‌باشد فضا را بسیار دلنشین و عاشقانه می‌کند. حتی می‌توان در آن مکان‌هایی مانند استفاده از مشعل، فانوس، شمع و… به کاربرد.

هنر نورپردازی در آلاچیق

چطور آلاچیق‌های چوبی را ضد آب می‌کنند؟

برای این کار از بخار استفاده می‌کنند که باعث به وجود آمدن افزایش دمای چوب می‌شود این روش در قرن بیستم هم مورد استفاده قرارمی‌گرفت برای محافظت و جلوگیری از پوسیدگی چوب و متعادل کردن آن از بخار استفاده می‌کنند. برای این کار از حوضچه‌ها و آب پاشی و چوب اشباع کاملا طبیعی و بیولوژیکی بکار می‌برند.

سایز مناسب برای آلاچیق‌های چوبی

برای این کار بهتر است از چوب هایی استفاده شود که در هوای آزاد و در کوره‌ها خشک می‌شوند. ارتفاع الاچیق کناره‌ها 2 الی 2/30 cm و طول تاج از کف 2/80 در 2/30 cm در نظر گرفته شود.

بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده در بالا می‌توان نتیجه گرفت

برای ساخت و پیاده سازی آلاچیق از 5 مدل می‌توان بهره گرفت که عبارتند از:

  • آلاچیق سنتی
  • آلاچیق مدرن
  • آلاچیق پرگولا
  • آلاچیق قابل حمل
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *