اصول طراحی باغ

به کارگیری اصول طراحی باغ باید فضای داخلی آن را به گونه‌ای بسیار دلنشین و لذت بخش سازد. برای هر باغ، ساخت‌های متفاوتی وجود دارد. متمایز بودن ساخت باغ، تاثیر زیادی بر روی اصول اولیه طراحی آن دارد.

ابتدا برای انجام دادن طراحی داخلی باغ، باید فاکتور‌هایی را برای انجام دادن یک طراحی بی عیب و نقص در نظر داشت. داشتن برخی اطلاعات در زمینه باغ، برای انجام دادن فرایند طراحی باغ، تاثیر زیادی بر روی زیبایی و آرامش بخش بودن این محیط می‌گذارد. یکی از قواعد مهم در اصول طراحی باغ، ایجاد فضایی آرامش بخش و دلنشین برای افراد است که این مساله طی توافقات بین مشتری و شرکت طراحی باغ ویلا اصفهان اجرا می‌شود.

اصول طراحی باغ

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید نکاتی را در رابطه با اصول طراحی اولیه باغ بیان نمود که به شرح زیر می‌باشد:

  • ابعاد زمین باید در نظر گرفته شود
  • شناسایی طلوع و غروب خورشید در باغ
  • فضای داخلی مناسب برای ساختمان
  • ایجاد مسیری ارتباطی موثر در باغ
  • فضای داخلی باغ و میزان روشنایی آن

در ادامه هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

1. ابعاد زمین در اصول طراحی باغ مهم است؟

برای ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین برای باغ، ابتدا باید مساحت زمین برای باغ را در نظر داشت. زمین باغ، با ابعاد کوچک باید از طراحی داخلی مناسب‌تری نسبت به زمین بزرگ باغی داشته باشد. یکی از دلایل مهم بودن ابعاد زمین باغ، قرار دادن فضا‌هایی از باغ برای برخی از موارد زیر است که شامل:

  • استخر
  • زمین برای بازی
  • به کار بردن آبنما در باغ

استخر، از اصول اولیه طراحی برای باغ است. اصول طراحی باغ به کمک استخر، منجر به زیبایی بیشتر برای باغ می‌شود. استخر یک فضای زیبا و دلنشین را به وجود می‌آورد.

2. ایجاد راه‌های ارتباطی برای باغ

برای استفاده از فضای داخلی باغ، به کار بردن مسیر ارتباطی، بسیار مهم است. برای رفتن به هر قسمت از باغ، باید از مسیر ارتباطی استفاده کرد. ایجاد مسیر در باغ، منجر به استفاده از قسمت‌های متفاوت باغ می‌شود. بخش‌های ابتدایی و انتهایی باغ، باید قابل به دسترسی باشد. دسترسی به قسمت‌های هر باغ، برای به کار بردن بهینه آن بسیار موثر و کارآمد است.

3. تجهیزات از اصول طراحی برای باغ است

فضاسازی محوطه باغ ویلا با ایده‌های جذاب محیط شما را زیباتر می‌کند، یکی از اصول طراحی برای باغ، به کار بردن تجهیزات برای قسمت داخلی باغ است. تجهیزات کاربردی برای داخل باغ، از جمله جایگیری میز و صندلی در آن است. قرار دادن میز و صندلی در قسمت بیرونی باغ، باید در مکان‌های سقف دار و سایه دار برای باغ به کار برده شود. به کار بردن میز و صندلی در قسمت‌هایی که میزان بارندگی بر روی آن‌ها بیشتر باشد؛ درصد خراب شدن صندلی و میز بسیار افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر، به کار بردن آلاچیق، یکی از فاکتور‌های مهم برای زیباسازی و محافظت بیشتر از وسایل در باغ است.

چیدن صندلی در قسمت بیرون باغ

4. هماهنگی مصالح ساختمانی با ساختار باغ

یکی از فاکتور‌های مهم برای اصول طراحی در باغ، به کار بردن مصالح ساختمانی و هماهنگ بودن آن با فضای داخلی باغ است. بیشتر رنگ‌هایی که در اصول طراحی باغ به کار برده می‌شوند شامل:

  • رنگ قهوه‌ای
  • رنگ سبز

این دو رنگ برای فضاسازی داخلی باغ، کاربرد زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از دلایل استفاده از رنگ قهوه‌ای و سبز، میزان تنوع این رنگ در فضای داخلی باغ است. در باغ، اصولأ میزان درختکاری و گلکاری زیادی وجود دارد. درخت و گل و گیاه، از میزان رنگ پذیری بالایی برخوردار است.

این میزان از رنگ پذیری برای باغ، منجر به استفاده بیشتر از این دو رنگ می‌شود. به کار بردن مصالح ساختمانی از جمله سنگ و چوب، به طبیعی‌تر شدن و بالا بردن سطح زیبایی در طراحی باغ کمک زیادی می‌کند. یکی از اصول طراحی باغ، فرایند به کار بردن درست از مصالح ساختمانی برای باغ است. به کار بردن سنگ و چوب برای ساخت بنای ساختمانی در فضای داخلی باغ، بسیار کاربردی است. بیشتر طراحان باغ، از چوب و سنگ به شکل جداناپذیری در ساخت باغ و طراحی اولیه آن استفاده می‌کنند.

برای ایجاد اصول طراحی باغ، ابتدا باید ساخت باغ را به شکل درست و استاندارد طراحی کرد. فضای داخلی مناسب برای هر بخش از باغ، باید جایگیری درستی را از خود به جا بگذارد.

چیدمان بیرونی باغ

5. سقف چوبی برای قسمت داخلی ساختمان در باغ

المان‌های طبیعی برای زیباسازی باغ جلوه‌ی فضا را چندین برابر می‌کنند، یکی از بی نظیر‌ترین ساخت‌های باغی، به کار بردن چوب در قسمت سقف یک بنای ساختمانی است. چوب، حس بسیار خوبی را به ساخت داخلی باغ می‌‌دهد. سقف چوبی برای ساختمان و کف آن بسیار زیبا است.

در قسمت داخلی ساختمان باغ، باید امکانات اولیه را با ساختار متناسب باغ در نظر داشت. امکانات اولیه برای ساختار باغ، ساخت شومینه برای قسمت داخلی باغ است.

شومینه را با استفاده از سنگ و دیگر مصالح ساختمانی می‌توان پیاده سازی کرد. در این مرحله، در نظر داشتن قسمت مورد نظر برای ایجاد شومینه در ساخت داخلی باغ از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین در ابتدای ساخت باغ، باید مکان مناسب برای قسمت‌های مهم و کاربردی در باغ را مشخص کرد.

به این شکل مشکلی در ساخت داخلی باغ به وجود نمی‌آید. در این مرحله، بهترین فاکتور برای رسیدن به یک طراحی ایده آل، پیش بینی نیاز‌های اولیه در ساخت باغ است. سبک‌هایی که برای طراحی باغ و ساخت آن به کار برده می‌شود به شکل‌های متفاوتی وجود دارد که شامل:

  • سبک مدرن
  • سبک سنتی
  • سبک کلاسیک

به کار بردن هر یک از سبک‌های بالا، با توجه به سلیقه افراد در انتخاب آن‌ها بستگی خواهد داشت. حتی برای قسمت داخلی باغ و طراحی داخلی آن، به شکل جداگانه و کاملأ شخصی باید تصمیماتی را اتخاذ کرد. البته مشورت و به کار بردن پیشنهادات در رابطه با طراحی داخلی باغ نیز در امر زیباسازی باغ، بسیار کمک کننده است.

برای باغ شخصی، هیچ محدودیتی برای استفاده از اصول طراحی باغ وجود ندارد. بنابراین با هر سبکی، میزان طراحی خاص و بی نظیری را برای باغ شخصی به دست می‌آید. برای برگزاری فعالیت اجتماعی در باغ، باید قوانین و مقررات طراحی داخلی باغ را به شکل موثری در نظر داشت. رعایت استاندارد در ساخت باغ، به زیباسازی داخلی و اصول طراحی باغ، بسیار کمک کننده خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *